wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

.

Instagram

niedziela, 18 grudnia 2011

Śledzie w oleju z cebulą i żurawiną

Zdecydowanie bardziej pasują mi smakowo śledzie najpierw marynowane a potem dopiero zalane olejem. Pasują do nich różne dodatki, także owoce. Są doskonałe nie tylko na Święta, ale także po prostu jako przekąska. Zobaczcie sami jak ładnie wyglądają z żurawiną a smakują jeszcze lepiej :)



składniki:
  • 6 filetów śledziowych z zalewy octowej
  • 1 duża cebula cukrowa
  • ok. 100 g żurawiny suszonej
  • pieprz czarny albo kolorowy, świeżo mielony
  • olej słonecznikowy

sposób przygotowania:
filety śledziowe lekko osuszyłam i obdarłam ze skórki. Pokroiłam na mniejsze kawałki. Cebulę obrałam i drobno posiekałam. Żurawinę zalałam wrzątkiem i odstawiłam na 5 min. a następnie osączyłam dokładnie.

W słoju układałam kawałki śledzia przesypując je cebulą, żurawiną i sporą ilością pieprzu. Zalałam olejem słonecznikowym tak żeby wszystkie składniki były przykryte. Odstawiłam do lodówki na min. 2 - 3 dni. Żurawina nadała lekkiej słodyczy i całość wyszła pysznie.

Mnie najbardziej smakują z grzankami ciemnego chleba.

12 komentarzy:

  1. śledzik to ja zawsze i wszędzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja właśnie szukam nowych przepisów ze sledzia na Wigilię i te na pewno zrobie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bożena, polecam bo świetnie wyglądają i pyszne są :)

    OdpowiedzUsuń
  4. aaach, śledzia z żurawiną jeszcze nie jadłam, ale jestem skłonna zaryzykować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam śledzie z żurawiną.
    Mmmmm.... pysznie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak pisałam wcześniej ,że na święta zrobię..i właśnie dziś zrobiłam..

    OdpowiedzUsuń
  7. ja zaryzykowałam na przyjecie je zrobiłam i ..................... odnioslam sukces kulinarny :):):) wszystkie śledzie zjedzone w perwszej kolejności :) są pyszne to mało powiedziane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że smakowały :) pozdrawiam !

      Usuń
  8. czy swieza zurawine mozna dodac ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świeża żurawina jest bardzo kwaśna, to co innego

      Usuń
  9. A ostatnio zastanawiałam się, do czego można jeszcze dodać żurawinę :) a tu proszę, do śledzi! :) Śledzie należą do moich ulubionych ryb, a zważywszy na zbliżający się okres świąteczny, każdy pretekst będzie dobry, żeby je zjeść :) bardzo dziękuję za przepis, na pewno z niego skorzystam i popiszę się kolejnym przepisem przed mamą :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawienie komentarza. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu na moim blogu. Ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj ? Zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izakulinska@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...