Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

.

Instagram

sobota, 17 marca 2012

Sos tatarski domowy

Można kupić już gotowy, ale taki zrobiony w domu - najlepiej na domowym majonezie - jest dużo lepszy i możemy go doprawić dokładnie według własnego smaku. Nie wyobrażam sobie Świąt bez tego sosu - jest wspaniały do mięs pieczonych, wędlin, ryb, jajek czy kanapek.



składniki:
  • ok. 300 g majonezu dobrej jakości - najlepiej zrobić samemu
  • 3 - 4 czubate łyżki gęstej śmietany, ew. gęstego jogurtu naturalnego
  • 1 czubata łyżka tartego chrzanu
  • 1 mała łyżeczka gładkiej musztardy
  • kilka grzybków marynowanych (prawdziwki, maślaki, podgrzybki)
  • 2 nieduże ogórki konserwowe
  • 1 łyżka posiekanego koperku
  • do smaku: sól, pieprz biały mielony, ew. odrobina cukru


sposób przygotowania: Grzybki i ogórki pokroiłam w drobniutką kostkę - można zetrzeć je na tarce, ale posiekane według mnie lepiej smakują i wyglądają. Majonez wymieszałam ze śmietaną, chrzanem i musztardą. Dodałam grzybki, ogórki i koperek. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem, dokładnie wymieszałam. Odstawiłam pod szczelnym przykryciem na kilka - kilkanaście godzin do lodówki aby smaki się przegryzły.

Taki sos można przechowywać w słoiku, w lodówce przez kilka - kilkanaście dni

12 komentarzy:

  1. uwielbiam ten sos! przepis zapisuję :) no i zaczynam obserwować bo widzę wiele ciekawych przepisów :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. sos tatarski to jeden z naszych ulubionych do jajek i wędlin, mój ma troszkę inny skład ale twój na pewno rewelacyjny w smaku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, każdy robi pod swój smak - niektórzy np. dodają kapary a ja nie bo wolę sos bez nich :) kwestia gustu

      Usuń
  3. Ja też będę się zabierać za ten przepis :) Zoczymy co z niego wyniknie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. ...i ja , będę podawać ze smażonym serem Camembert, który jadłam na Słowacji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sos tatarski ze smażonym serem ? ciekawy pomysł chociaż chyba wolę owocowe dodatki do takie serka :)

      Usuń
  5. Sos tatarski ze smażonym serem jest rewelacyjny - uwielbiam :) za to nie zbyt lubię tą słodką wersje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. można zamienić grzyby leśne pieczarkami???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, że można - muszą być pieczarki marynowane :)

      Usuń
  7. Zrobiłam dzisiaj i wyszły doskonałe.Ale to nic nowego wszystkie Twoje przepisy tak mają! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawienie komentarza. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu na moim blogu. Ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj ? Zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izakulinska@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...