wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

piątek, 20 lipca 2012

Drożdżówki z jabłkiem czyli pyszne papierówczanki

Rozochocona bardzo, bardzo udanymi jagodziankami sprzed kilku dni już obmyślałam następne bułeczki. A że nie lubię się powtarzać to postanowiłam nadziać je czymś innym. Wybór padł na papierówki bo akurat miałam kilka, kwaśnych jak diabli i niezdatnych do zjedzenia ot tak. Chłopaki przyklasnęli ochoczo więc nabyłam kolejną porcję drożdży i do roboty. Ciepłą drożdżówkę każdy chętnie zje, prawda ?



składniki:
  • CIASTO - 510 g mąki pszennej tortowej 
  • 1/2 małej łyżeczki soli 
  • 3 łyżki zwykłego cukru 
  • 100 g rozpuszczonego masła 
  • 40 g świeżych drożdży 
  • 180 ml ciepłego mleka
  • skórka otarta z jednej dużej, sparzonej cytryny 
  • 1 jajko 
  • 2 żółtka 
  •  
  • NADZIENIE - ok. 700 g jabłek papierówek, mało dojrzałych
  • sok z jednej dużej cytryny
  • cukier do smaku, u mnie 3 łyżki
  • 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  •  
  • KRUSZONKA - 60 g mąki tortowej 
  • 40 g cukru drobnego 
  • 80 g masła zimnego  
  •  
  • do posmarowania - 1 żółtko + 2 łyżki mleka 

sposób przygotowania: drożdże rozmieszałam z mlekiem i cukrem, odstawiłam na kilka minut żeby się spieniły. Mąkę przesiałam do miski, dodałam sól i skórkę z cytryny. Wlałam drożdżowe mleko, roztrzepane jajko z żółtkami i wymieszałam lekko. Dolałam też lekko ciepłe masło i zagniotłam miękkie ciasto. Wyrabiałam je kilka minut aż odchodziło od ścianek miski i dłoni. Uformowałam z niego kulę, przykryłam ściereczką i zostawiłam na godzinę żeby wyrosło.

Składniki kruszonki wsypałam do miseczki i roztarłam dokładnie palcami, odstawiłam do lodówki żeby się schłodziła.

Jabłka umyłam, obrałam, usunęłam gniazda nasienne i pokroiłam w kostkę. Przełożyłam do garnka, dodałam cukier i sok z cytryny - smażyłam mieszając aż jabłka zaczęły się rozpadać, ostudziłam. Do zimnych jabłek dodałam mąkę ziemniaczaną i dokładnie wymieszałam.

Wyrośnięte ciasto wyłożyłam na lekko omączony blat, lekko zagniotłam i podzieliłam na 16 część z każdej formują kulkę. Następnie każdą kulkę rozpłaszczyłam i lekko rozciągałam rękami żeby była wielkości dłoni. Na środek nakładałam po dużej łyżce jabłek i bardzo dokładnie zlepiałam brzegi zbierając je do środka - podobnie jak w przypadku robienia pączków. Ponieważ nadzienie jest lekko płynne trzeba zlepić ciasto bardzo dokładnie. Uformowane bułeczki układałam luźno na blasze wyłożonej papierem do pieczenia - zostawiłam na 15 minut żeby się napuszyły.

Bułeczki posmarowałam żółtkiem roztrzepanym z mlekiem i obficie posypałam kruszonką. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 170 st. C aż ładnie się zrumieniły - ok. 20 - 25 minut.






18 komentarzy:

  1. Pyza, ja Cię uduszę :-)
    Miałam się odchudzać a tu mniam , mniam....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyza duszona ? to mogłoby być ciekawe . . . A tak na poważnie to pyzy też niedługo będą :D a przecież oglądanie nie tuczy :)

      Usuń
    2. Pyzy widziałam i niestety, oglądanie tuczy :-) (bo od razu ide do kuchni i robię te pyszności)

      Usuń
  2. Moje najukochańsze jabłka :) Pyszne musiały być te drożdżówki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna nazwa, papierówczanki na salony :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ty nie pracujesz zawodowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beata, a jakie to ma znaczenie i co Cię to obchodzi? nie rozumiem tego wypytywania o życie prywatne i nie muszę odpowiadać

      Usuń
    2. ??? A co ma praca zawodowa do bułeczek???? Nie rozumiem...

      Usuń
  5. Te bułeczki wyglądają przepysznie! W dodatku ta kruszonka...

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają bosko! kruszonka...mmmmm...mniam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam papierówki i te młode, słodkie jabłuszka :) Chyba dzisiaj zrobię, bo mam akurat trochę papierówek, a u mnie nikt poza mną nie chce ich jeść :D

    OdpowiedzUsuń
  8. OJ ZACHĘCIŁAM SIĘ DO UPIECZENIA BUŁECZEK Z PAPIERÓWECZKAMI :)
    JUTO BĘDĘ PIEKŁA
    - POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyza. Od lat zbieram książki kucharskie i czytam w wolnej chwili, a teraz od kilku dni kiedy to zaczęłam szukać ciekawych przepisów trafiłam na Twój blog i jestem nim ZACHWYCONA!!!!
    Czytam od początku, przepis za przepisem i nie moge wyjść z podziwu. Kuchnia to Twój żywioł, miłość i pasja.
    Bardzo dziekuje za stworzenie tak cennej skarbnicy cennych przepisów, pomysłów i porad.
    Serdecznie pozdrawiam.
    Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję za tak miłe słowa - to piękna nagroda za moje starania i włożoną w to wszystko pracę :) staram się :)

      Usuń
  10. Donoszę, że bułeczki wyszły tak pyszne, że już ich nie ma :D
    Zostały nie tyle zjedzone co pochłonięte przez domowników. Pyza dziękuję za przepis na bułeczki. Właśnie takiego fajnego przepisu mi brakowało!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...