wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

wtorek, 24 lipca 2012

Kawa mrożona "morelowe love"

Lubię kawę i chociaż nie powinnam jej pić to czasami oszukuję. W gorący dzień lubię zrobić sobie kawę mrożoną i delektować się nią jak deserem. Smakuje pysznie i orzeźwia.



składniki na 2 porcje:
  • 4 duże gałki lodów śmietankowych 
  • 3 duże , dojrzałe morele
  • 250 ml zimnego mleka
  • 4 czubate łyżeczki kawy rozpuszczalnej 
  • 5 kostek lodu 
  • 2  łyżeczki cukru trzcinowego 
  • 2 łyżki  Liqueur Abricot czyli likieru morelowego 

sposób przygotowania: morele umyłam, usunęłam pestki i bardzo ostrym nożykiem ścięłam skórkę - miąższ pokroiłam drobno. Lekko miękkie lody przełożyłam do miseczki, dodałam posiekane owoce i dokładnie wymieszałam - odstawiłam do zamrażarki. Gdy lody zamarzły do pojemnika blendera wlałam mleko. Dosypałam cukier, kawę, dolałam likier i dorzuciłam lekko skruszony lód - zmiksowałam na piankę. Od razu przelałam - przełożyłam - do szerokich filiżanek, do mniej więcej połowy wysokości. Do każdej nałożyłam po dwie kulki lodów z morelami. Oprószyłam trzcinowym cukrem i podałam od razu. Nie ma to jak zimna kawa w upalny dzień :D


11 komentarzy:

  1. Już kocham tę kawę. ;) Musi smakować przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj zapowiada się niezły upał, przydałaby się taka kawka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie to musi być pyszne! Nigdy nie próbowałam robić kawy w takim wydaniu... Ale kusisz, by wypróbować przepis :D aż się uśmiecham do komputera :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz spotykam się z taką kawą. Musi być super! Przepis zapisuję do wypróbowania.
    Pozdrawiam
    kulinarna piniata

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda wspaniale, a czy zamiast likieru morelowego, może być zwykła domowa naleweczka morelowa??

    OdpowiedzUsuń
  6. no pysznie, już wiem czego mi brakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  7. też taką przygotuję na pewno mi posmakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana! To nie kawa, to poemat. Wlasnie znalazlam Twoja strone. Na pewno cos wykorzystam. Renata

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...