Ciasteczka z galaretką

Ciasteczka - rzadko je robię bo chłopaki wolą większe gabaryty. Ale ten przepis wraca do mnie co jakiś czas jak bumerang - ciasteczka są pysznie kuche i całkiem proste w przygotowaniu a przy tym ładnie wyglądają. Koniecznie musicie ich spróbować :) 



Przepis pochodzi z "Kolekcji Dobrej Kuchni"

czas przygotowania : 80 min. + czas chłodzenia ciasta  
składniki na ok. 25 ciastek : 
  • 300 g mąki pszennej luksusowej 
  • 200 g masła albo margaryny
  • 2 szczypty soli 
  • 2 szczypty proszku do pieczenia 
  • 8 g cukru waniliowego 
  • 80 g cukru zwykłego drobnego 
  • skórka otarta z 1 dużej cytryny 
  • 2 krople aromatu migdałowego 
  • 1 jajko całe

  • dodatkowo - 1 jajko rozdzielone 
  • 1 łyżeczka śmietanki kremówki
  • 200 g konfitury morelowej 
  • 1/3 opakowania galaretki pomarańczowej + 80 ml wody 
  • 1 - 2 łyżki cukru pudru 
  • 4 - 5 łyżeczek posiekanych migdałów
sposób przygotowania: mąkę przesiałam do miski razem z solą, proszkiem do pieczenia i cukrem waniliowym. Dodałam zwykły cukier, skórkę cytrynową, aromat migdałowy i pokrojone na małe kawałki zimne masło - roztarłam rękami aż nie było widać grudek tłuszczu. Dodałam jajko i zagniotłam miękkie ciasto. Uformowałam je w okrągły gruby placek, zawinęłam w folię spożywczą i schowałam do lodówki na 30 - 60 minut.


Schłodzone rozwałkowałam - trzeba leciutko podsypywać mąką. Wykroiłam większą foremką parzystą ilość ciastek. W połowie, nieco mniejszą foremką, zrobiłam otworki. Ciastka pełne ułożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Posmarowałam przy brzegach białkiem i przykryłam tymi z wyciętym otworkiem. Złożone posmarowałam żółtkiem roztrzepanym ze śmietanką i posypałam migdałami. Piekłam ok. 15 minut w piekarniku nagrzanym do 200 st. C grzanie góra/dół. Po upieczeniu ostudziłam.


 Galaretkę rozpuściłam w gorącej wodzie, wymieszałam z konfiturą. W wycięte w ciastkach otworki nałożyłam łyżeczką tężejącą masę owocową. Brzegi oprószyłam cukrem pudrem.




25 komentarzy:

  1. cudeńka!:) częstuję się jednym achhh

    OdpowiedzUsuń
  2. Sa piekne koniecznie musze upiec.
    Zagladam na twojego bloga juz od jakiegos czasu, a ostatnio z coraz wieksza czestotliwoscia . wyprobowaam juz kilka przepisow i musze przyzac ze wszystkie dania byly pyszne ( karkowka , boczek pieczony,strucla z twarogiem i wiele innych )
    Pozdrawiam
    Malgorzata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosi, bardzo dziękuję za dobre słowo :) Pozdrawiam również :)

      Usuń
  3. ale one śliczne, miałam kiedyś podobny przepis na ciasteczka, nazywały się anielskie oczka, ale zgubiłam, wiec zapisuje Twój :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dołączam się do pochwał - Pani przepisy mnie nigdy nie zawiodły :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie wypieki są rewelacyjne i wspaniale wychodzą.Pozdrawia Elzbieta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, wstawiam przepisy na to co sama upiekłam i zostało ze smakiem zjedzone przez rodzinę czy przyjaciół :)

      Usuń
  6. pięknie wyglądają:) co tam "większe gabaryty" jak takie ładne ciasteczka na stole:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gabaryty też istotne, ale nikt nie mówi, że trzeba zjadać wszystkie ciasteczka od razu :)

      Usuń
  7. O rany! W tym momencie dałabym się pokroić za takie jedno ciasteczko! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają pysznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzadko widuję tak piękne ciasteczka:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piekłam wczoraj i 200'C to jest za gorący piekarnik, ciastka mi sie troche przypaliły, zdecydowanie polecam przepis bo ciastka są pyszne ale w 180'C piec 15 minut.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba znać swój piekarnik i ew. skrócić albo wydłużyć czas pieczenia - ja podałam czas i temperaturę w jakiej piekłam w swoim i nic mi się jakoś nie przypaliło :)

      Usuń
  11. Piekłam podobne ciasteczka - nazywały się " witrażyki ".Te upieczone przez Panią są na pewno równie smaczne i ładne. Ella

    OdpowiedzUsuń
  12. Upieklam pyszne,u mnie z konfitura brzoskwiniowa,galaretka zastyga,najgorsze jest czekanie

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger