wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

poniedziałek, 13 maja 2013

Filet grillowany ze smardzówkami

Smardzówki czeskie to bliskie krewniaczki smardzy stożkowatych. Przyznam, że lubię je nieco mniej bo nie pachną tak intensywnie grzybowo. Są jednak smaczne a poza tym wiosną nie ma wybrzydzania gdy po zimnie jestem spragniona świeżyzny. 

Więcej o tych grzybkach możecie przeczytać w oddzielnym poście, w dziale Grzyby gatunkami.


czas przygotowania : ok. 20 minut + marynowanie mięsa

składniki : 
  • 1 duże filety z piersi kurczaka
  • ok. 15 dużych smardzówek czeskich 
  • ok. 10 cm pora, jasna część 
  • 1 łyżka masła 
  • kilka łyżeczek słodkiej śmietanki
  • 1 łyżka świeżej posiekanej zieleniny - koperku, bazylii i oregano 
  • 3 - 4 łyżki oleju z pomidorami, czosnkiem i bazylią

  • do smaku - sól, pieprz czarny mielony, pieprz ziołowy

sposób przygotowania : filety opłukałam i osuszyłam. Ostrym nożem przecięłam poziomo  i rozłożyłam każdy tak żeby otrzymać duży płat mięsa. Oprószyłam je z obu stron solą i świeżo mielony pieprzem czarnym. Polałam olejem smakowym i odstawiłam na godzinę do lodówki.

Smardzówki oczyściłam dokładnie, opłukałam i osuszyłam. Delikatnie odłamałam trzonki grzybów i pokroiłam je w prążki. Kapelusiki zostawiłam w całości. Pora też oczyściłam i pokroiłam w plasterki. Na patelni rozgrzałam masło, wrzuciłam pora i kawałki trzonków. Podsmażyłam a potem dorzuciłam kapelusze i dusiłam razem przez kilka minut aż zmiękły. Wlałam śmietankę i doprawiłam do smaku solą oraz pieprzem ziołowym. Na koniec dosypałam zieleninę. 

Przyprawione filety ułożyłam na grillu i smażyłam po kilka minut z obu stron - dzięki przecięciu ich nie potrzebują zbyt wiele czasu żeby mięso się ścięło, ale nie straciło soczystości.

Upieczone mięso przełożyłam na talerz, na wierzch nałożyłam duszone grzyby. Podałam z sałatką z pomidorów, cebuli i gwiazdnicy.


2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie!!

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ z Ciebie grzybiara:) Ja nawet nie próbowałam nigdy tych grzybów

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...