Korzenny kompot wiśniowo - jabłkowy

Nieczęsto gotuję kompot bo nie jest to nasz ulubiony napój. Jesteśmy wszyscy herbaciani a w dzbanku zawsze musi być zimna woda do picia. Ale czasami chce się czegoś innego, szczególnie gdy są świeże owoce. Nie trzeba wiele by zrobić pyszny, domowo kompot - zobaczcie sami !




czas przygotowania : ok. 20-30 minut + czas chłodzenia
składniki :
  • 1,25 zimnej l wody 
  • ok. 250 g wiśni
  • 2 nieduże jabłka 
  • 2 gwiazdki anyżu
  • kilka goździków 
  • kawałek kory cynamonu, ok. 10 cm
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • kawałeczek skórki z cytryny, tak z 1/8 owocu
  • cukier do smaku

sposób przygotowania : owoce umyłam. Wiśnie wrzuciłam do garnka bez drylowania. Jabłka pokroiłam w dużą kostkę, razem z skórką, usuwając tylko gniazda nasienne. Dodałam przyprawy i 3 łyżki cukru, wlałam 5 szklanek wody. Gotowałam na małym ogniu ok. 15 minut od zawrzenia. Odstawiłam pod przykryciem do ostudzenia a potem schłodziłam.

Mój kompot był mało słodki bo takie wolę więc jeśli ktoś woli słodkie napoje to niech doda więcej cukru

4 komentarze:

  1. Zapachniało świętami albo jesienią:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślisz ? jakoś korzenne przyprawy bardzo mi pasują do różnych owoców, do kompotów szczególnie :)

      Usuń
  2. Wygląda pysznie i orzeźwiająco

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger