Ciasteczka z masłem orzechowym

Ciasteczka z masłem orzechowym nie tylko cudownie pachną, ale są niezwykle pyszne. Delikatne i kruche, nieco karmelowe, trochę maślane, takie lubię.
Koniecznie musicie sobie takie upiec !


Przepis znaleziony w Małej cukierence

czas przygotowania : 30 minut
składniki : 
  • 110 g miękkiego masła 
  • 150 g cukru trzcinowego demerara
  • 180 g masła orzechowego 
  • 1 jajko
  • 140 g mąki luksusowej 
  • 1/2 łyżeczki pasty waniliowej 
  • 1/2 łyżeczki sody 
  • duża szczypta soli morskiej grubo mielonej 

sposób przygotowania : do miski odważyłam miękkie masło, cukier trzcinowy i masło orzechowe - może być zwykłe albo z kawałkami orzeszków. Dodałam sól i miksowałam to wszystko kilka minut.

Następnie dodałam jajko, 1/2 łyżeczki pasty waniliowej i mąkę przesianą z sodą. Dokładnie zmiksowałam żeby wszystkie składniki dobrze się połączyły. Gdyby masa była zbyt luźna do formowania to trzeba ją schłodzić w lodówce.

Małą łyżeczką nabierałam nieduże porcje masy i omączonymi rękami formowałam z nich kulki śr. ok. 2 cm. Układałam je dość luźno na blasze wyłożonej papierem do pieczenia - trzeba zachować odstępy ok. 3 cm. Maczanym w mące widelcem o długich zębach spłaszczałam każdą kuleczkę jednocześnie robią głęboki wzorek. Ciasto jest lepkie więc trzeba maczać ten widelec za każdym razem.

2 blachy z ciastkami wstawiłam do nagrzanego piekarnika. Piekłam ok. 15 minut w temperaturze 160 st. C. Po upieczeniu pozwoliłam ciastkom ostygnąć na blaszkach, wyjmując je z pieca - nie radzę zdejmować dopóki są gorące i nie stężeją bo mogą się rozpaść. 


7 komentarzy:

  1. Fantastyczne i pachną aż u mnie :) Chętnie skorzystam z przepisu i upiekę... Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepis sprawdzony przez wiele osób i wszyscy sobie chwalą więc proszę spróbować ! Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Czym moge zastapic mase waniliowa? Czy jak dam cukier waniliowy to nie zmieni sie kruchosc ewentualnie nie wyjda zakalcowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pastę waniliową możesz zastąpić ziarenkami zeskrobanymi z przeciętej połowy laski wanilii albo cukrem waniliowy, ale wtedy zmniejsz ilość cukru trzcinowego o wagę tego z wanilią

      Usuń
  3. Rewelacja piekę je któryś raz i są fenomenalne

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger