Sałatka z roszponki, łososia i ogórka

Sałatka z delikatnej sałaty z rybą i chrupiącymi dodatkami czyli marynowanym ogórkiem oraz szalotką. Przyznam, że dawno nie jadłam takiej dobrej :)


 
składniki na 2 duże porcje : 
  • 3 garści roszponki 
  • garść liści natki pietruszki
  • ok. 200 g świeżego łososia - filet ze skórą 
  • 1 łyżka soku z cytryny 
  • 1/2 ogórka zielonego typu wąż
  • 2 nieduże szalotki 
  • 1/3 szkl. wody 
  • 1/3 szkl. octu jabłkowego 
  •  
  • SOS - 4 łyżki oleju rzepakowego 
  • 1 łyżka octu balsamicznego ciemnego
  • 1 łyżeczka syropu z octu balsamicznego 
  •  
  • do smaku - sól , cukier , pieprz biały mielony

sposób przygotowania : rybę oczyściłam, opłukałam i osuszyłam. Oprószyłam z obu stron solą i pieprzem, skropiłam sokiem z cytryny i odłożyłam na pół godziny. Po tym czasie ugotowałam na parze.

Ogórka umyłam i pokroiłam w plasterki razem ze skórka. Obrane szalotki pokroiłam w cienkie krążki. W rondelku zagotowałam wodę z octem, cukrem i odrobiną soli - dosypałam cukru na oko, mieszanka powinna być wyraźnie słodko-kwaśna. Gorącym płynem zalałam w miseczce ogórka i szalotkę, odstawiłam na pół godziny. Zieleninę opłukałam i osuszyłam, przycięłam korzonki i usunęłam nieładne liście.

Olej, ocet balsamiczny i syrop wlałam do słoiczka. Zakręciłam i wymieszałam potrząsając kilka sekund. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.

Na talerzach ułożyłam porcje roszponki przekładając je osączonymi z zalewy ogórkiem i szalotką. Posypałam kawałkami rozdrobnionego widelcem, przestudzonego łososia oddzielają mięso os skóry. Skropiłam sosem.

Świetna sałatka na kolację albo lunch.


5 komentarzy:

  1. Ciągle mylę roszponkę z rukolą. Która ma taki intensywny smak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostrzejszy i intensywny smak ma rukola - przyznam, że nie przepadam za nią. Roszponka jest dużo delikatniejsza.

      Usuń
  2. Uwielbiam łososia z roszponką i często gości u mnie w kolacyjnych sałatkach, ale marynowany ogórek i szalotka bardzo mnie intrygują :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger