Schab z uszakami

Schab w towarzystwie uszaków bzowych i ananasa a wszystko dobrze przyprawione. Taka szybka kombinacja i powstał smaczny obiad ze świeżymi grzybami. Przypominam, że wystarczy się rozejrzeć w swojej okolicy a może znajdziecie i zbierzecie ucho bzowe sami ?



Schab z uszakami bzowymi i ananasem

czas przygotowania : ok. 20 minut
składniki na 4 porcje : 
  • 4 kawałki/plastry schabu środkowego wieprzowego b/k, grubości ok. 2 cm
  • 3 garści świeżych uszaków bzowych
  • 1/4 świeżego ananasa 
  • 1 mała papryczka chili
  • 3 łyżki pokrojonego grubo pora, jasnozielona część
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej 
  • 2 łyżki oleju roślinnego 
  • 1 łyżeczka startego świeżego imbiru 
  • 1 łyżeczka słodkiego sosu chili 
  • 1 łyżeczka sosu ostrygowego 
  • 3 łyżki sosu sojowego jasnego 
  • 1-2 łyżeczki cukru brązowego 
  • 1 łyżeczka oleju sezamowego

  • do smaku - sól
  •  
  • świeża dymka 
  • 200-300 g ryżu długoziarnistego

sposób przygotowania : w miseczce wymieszałam sos sojowy, sos chili i sos ostrygowy. W tej mieszance obtoczyłam kawałki mięsa i odstawiłam na bok. Papryczkę oczyściłam z nasion i posiekałam - ja użyłam całej i danie było mocno ostre więc jeśli wolicie łagodniejsze to weźcie tylko połowę. Ananasa obrałam dokładnie, wycięłam twardy rdzeń a miąższ pokroiłam na nieduże kawałki. Grzyby dokładnie oczyściłam, wypłukałam i pokroiłam w paseczki.

W rondlu rozgrzałam mocno olej roślinny. Mięso osączyłam z marynaty i obtoczyłam w mące ziemniaczanej, otrzepałam z nadmiaru i położyłam na gorący tłuszcz. Smażyłam aż dobrze się zrumieniło z obu stron a kiedy tak się stało przełożyłam na talerzyk. Do rondla wrzuciłam ananasa, uszaki, chili i pora, smażyłam kilka chwil mieszając. Resztę marynaty, w której było mięso połączyłam z resztką mąki z obtaczania, dolałam ok. 1/2 szkl. zimnej wody i wymieszałam. Zawiesinę wlałam do rondla. Dodałam też starty imbir, olej sezamowy i cukier. Włożyłam z powrotem usmażony schab i całość podgrzewałam razem kilka minut. Doprawiłam na koniec odrobiną soli bo według mnie danie było za mało słone.

Schab z uszakami i ananasem podałam z ugotowanym oddzielnie ryżem i posypałam pokrojoną świeżą dymką. Danie było ostro-słodkie i naprawdę bardzo smaczne. Schab można pokroić przed marynowaniem w paseczki, ale Żarłoczek woli na talerzu wyraźny kawał mięcha więc smażyłam w plastrach.













3 komentarze:

  1. chętnie bym zjadła takie danie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja znam te grzybki, ale nigdy ich nie zbierałam. Wyglądają tak jakoś orientalnie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rosną chyba na całym świecie a na Dalekim Wschodzie uprawia się je i do nas przyjeżdżają jako suszone grzyby mun - używa się ich w wielu daniach kuchni orientalnej

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger