Zdobądź zaproszenie na koncert muzyki tureckiej i pokaz Wirujących Derwiszy

Nigdy nie byłam w Turcji i nie wiem zbyt wiele na temat tego kraju. Ale coś tam czytałam i oglądam czasami różne programy popularnonaukowe. Chciałabym móc kiedyś pojechać tam osobiście, pozwiedzać i spróbować tamtejszej kuchni na miejscu. 

Dawno temu widziałam film o derwiszach. To zakon muzułmański, który powstał w Turcji w XIII w. Zakonnicy tego zgromadzenia najbardziej znani są chyba z bardzo dziwnej formy medytacji. Otóż medytują poruszając się i tańcząc. Zadziwiające się szczególnie długotrwałe wirowanie. Patrzenie na nich jest wręcz hipnotyzujące. Zawsze chciałam zobaczyć coś takiego na żywo.



Jeśli też jesteście ciekawi jak to wygląda a także chcielibyście posłuchać tureckiej muzyki to będziecie mieli wkrótce taką możliwość. Zespół Wirujących Derwiszy wystąpi niedługo w Warszawie. Zapowiada się wspaniałe widowisko i nie zamierzam go przegapić a dla chętnych osób z Warszawy i okolic mam 6 podwójnych zaproszeń na ten turecki wieczór w Sali Kongresowej. Zajrzyjcie też koniecznie na FB - na profil Poznaj Turcję - gdzie znajdziecie różne ciekawostki na temat tego kraju.

W jaki sposób zdobyć zaproszenie ? 

Wystarczy napisać pod tym postem jaki deser kojarzy Wam się z Turcją. Jeśli macie przepis na jakiś słodki turecki specjał to będzie bardzo mile widziany. 


 Regulamin :
1) Konkurs organizuję ja czyli Pyza - trwać będzie od 17 do 21 maja b.r. włącznie. Do wygrania jest 6 dwuosobowych zaproszeń na koncert muzyki tureckiej, który odbędzie się 28 maja o godz.19-stej,  w Sali Kongresowej w Warszawie.
2) Sześciu laureatów wybiorę sama, subiektywnie, wybór nie podlega dyskusji. Nagrody funduje Ambasada Turcji. Po wybraniu zwycięzców i otrzymaniu od nich danych teleadresowych przekażę je agencji reklamowej Synertime wspierającej konkurs. Dojazd na koszt własny.
3) W konkursie może wziąć udział każdy kto ma na to ochotę i wykona zadanie konkursowe. Ilość zgłoszeń od jednej osoby nie jest ograniczona. Można dodawać przepisy nowe a także napisane i prezentowane wcześniej jeśli są zgodne z tematem konkursu.
4) Aby wziąć udział w konkursie (wykonać zadanie) należy zostawić komentarz pod tym postem o konkursie - w komentarzu powinien znaleźć się opis albo przepis na wypiek/ciasto/deser związany z kuchnią turecką. Komentarz konkursowy osób niezalogowanych powinien być podpisany, imieniem i nazwiskiem albo nickiem, i nie zawierać linków do własnego bloga czy strony www - takie wpisy będą kasowane !
Proszę nie podawać adresów mailowych bo nie mam możliwości ich ukrycia i będą widoczne dla wszystkich.
5) Komentarze ze zgłoszeniami konkursowymi jednej osoby nie mogą następować bezpośrednio po sobie. W jednym komentarzu może być jeden opis/przepis - takie z kilkoma w jednym wpisie nie będą publikowane.
6) Bardzo mile widziane zdjęcia ilustrujące przepis, które możecie przysyłać na mail - izakulinska@o2.pl albo przez wiadomość prywatną w profilu bloga na FB a ja zamieszczę je w specjalnym albumie i podlinkuję tutaj. Nie wolno wklejać samodzielnie zdjęć konkursowych na tablicy fanpagu bloga Smaczna Pyza. W tytule maila proszę wpisać "Konkurs turecki"
7) Przesłanie zdjęcia jest równoznaczne z oświadczeniem, że jest się jego autorem i zgodą na opublikowanie go w galerii na FB a także. ew. na moim blogu z przypadku wygranej.

8)Przepis nie musi być autorski, ale musi być opisany własnymi słowami a nie przekopiowany i jeśli nie jest Waszego autorstwa to proszę o podanie skąd go zaczerpnęliście. Osoby dopuszczające się kopiowania cudzych treści i przyłapane na tym zostaną wykluczone z zabawy.   
9) Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na blogu, w ciągu 24 godzin od zakończenia konkursu.
10) Laureaci zobowiązani są podać dane w ciągu 2 dni kalendarzowych od dnia, w którym zostaną podane wyniki -  po tym czasie nagroda zostanie przyznana innej osobie. 

11) Dodanie zgłoszenia konkursowego oznacza akceptację regulaminu.  

Zapraszam i do zobaczenia bo ja na koncercie będę na pewno !
 

24 komentarze:

  1. Jak Turcja to moja ukochana baklawa, jeszcze nigdy nie odważyłam się na samodzielne wykonanie, ale mam na to z każdym dniem więcej odwagi, więc może wkrótce będe mogla się pochwalić moją własną. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie życzę aby udała się doskonale !

      Usuń
  2. Z Turcją kojarzy się pudding ryżowy na mleku posypane najlepiej cynamonem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak ? przyznam, że mnie zaskoczyłaś :)

      Usuń
    2. W Syrii taki deser nazywa się Baluza, ryż gotowany z mlekiem, doprawiony cynamonem. Mi najbardziej smakuje z galaretką zrobioną ze świeżo wyciśniętego soku pomarańczowego. Mniam!!!

      Usuń
  3. Turcy kochają słodycze!

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam w Turcji miesiąc, spałam pod namiotem i chłonęłam atmosferę, raz było gorąco, raz wilgotno gdyż wędrowaliśmy z miejsca na miejsce. Baklava była obłędna to fakt ale najbardziej smakowały mi lody i przepisu na nie nie podam ponieważ pojęcia nie mam jak uzyskuje się taką konsystencję natomiast recepturą na najpyszniejszy deser jest co następuje:
    plaża na brzegiem Morza Śródziemnego
    łódka podpływająca do brzegu
    dojrzały, słodki i wydrążony melony
    a w nim gęste, tłuste i lekko ciągnące się lody...
    Wszystkie składniki razem... doświadczenia zapadające w pamięć na całe życie!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiewióra - melon z lodami brzmi bosko ! może i ja kiedyś pojadę do Turcji...

      Usuń
  5. Tureckie słodycze to jest temat na..poemat :-), bo tyle tego i co charakterystyczne, wszystko jest przepotwornie słodkie :-). W Turcji byłam po wielokroć, a nawet studiowałam filologię turecką:-) , więc siłą, rzeczy tureckich słodkości sporo się w życiu nawcinałam. Na pierwszym miejscu, bez chwili zawahania, stawiam jednak chałwę (mniam!:-)). W Turcji oprócz dobrze nam znanych chałw sezamowych, są również chałwy orzechowe oraz specjalna chałwa wytwarzana z gruboziarnistej pszenicy. Jest też Pismaniye czyli także chałwa, ale w formie przypominającej naszą watę cukrową, co wygląda szalenie oryginalnie.
    A oto i przepis na
    DOMOWĄ CHAŁWĘ:
    Składniki:
    1 szklanka ziaren sezamu
    1/4 szklanki naturalnego miodu
    1/8 szklanki pistacji
    1/2 łyżeczki naturalnego ekstraktu z wanilii
    Wykonanie:
    Ziarna sezamu prażymy na patelni, uważając by się nie przypaliły. Studzimy. Następnie wrzucamy do blendera lub młynka do kawy i rozdrabniamy w pył. Teraz jest pora na dodanie miodu oraz ekstraktu z wanilii. na końcu wrzucamy pistacje. Całość mieszamy i przekładamy do wyłożonej folią aluminiową foremki. Następnie chłodzimy przez kilka godzin w lodówce. Po tym czasie nasza chałwa jest gotowa do spożycia. Smacznego! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam słabość do chałwy i właśnie turecka najbardziej mi smakuje :)

      Usuń
  6. Dynia z orzechami (Kabak tatlisi)
    ok. 2 - 3 szklanki dyni pokrojonej w kostkę (można też użyć kabaczka a nawet cukinii - dyna ma jednak ładniejszy kolor)
    1 szklanka posiekanych orzechów (można zamienić na migdały lub pistacje)
    3/4 szklanki cukru
    bita śmietana
    orzechy do posypania
    Dynię razem z cukrem i orzechami zalewamy niewielką ilością wody i gotujemy aż będzie przeźroczysta, a woda zniknie. Zostawić do wystygnięcia. Podawać z bitą śmietaną i orzechami.
    Wygląda ślicznie a jeszcze lepiej smakuje!
    Muszę poszukać jeszcze przepisu na pyszną chałwę z grysiku. Robiłam ją parę razy w czasach licealnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beata, a podpowiesz jakiej odmiany dynia byłaby najlepsza do tego przepisu ?

      Usuń
    2. Ja używam piżmowej lub Bambino, bo takie sadzę. Ważny jest śliczny pomarańczowy kolor. Makaronowa nie nadaje się

      Usuń
    3. tak myślałam, że makaronowa odpada

      Usuń
  7. A ja byłam w Konyi na pokazie wirowania Derwiszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mistyczny jest ten taniec, podziwiam ich zmysł równowagi. Ja byłam potwornie zmęczona, bo o 5 rano wróciłam z dyskoteki a o 6 mieliśmy wyjazd na objazdówkę i wieczorem byliśmy na wirowaniu. Padałam ze zmęczenia dosłownie i dosłownie przytrzymywałam powieki palcami, ponieważ jest to taniec "medytacja" i muzyka monotonna - chyba się zahipnotyzowałam :) Bardzo bym chciała zobaczyć to jeszcze raz ale juz wypoczęta.

      Usuń
    2. ja widziałam tylko w telewizji więc jestem bardzo ciekawa pokazu na żywo, kto wie, może Ty też go obejrzysz ? :)

      Usuń
  8. Jak Turcja, to tylko cieplutkie kunefe z Antakyi z poetycko ciągnącym się serem w środku. JEst tak smaczne, że niestety nie mam zdjęcia sprzed konsumpcji, bo zawsze szybko znika w magiczny sposób. Są zdjęcia tylko "po":) Nigdy w domu się nie porwałam na zdobienie kunefe, żeby nie zbeszcześcić... :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak Turcja to moim najslodszym wspomnieniem jest dondurma-wspaniale ciagnace sie lody o intensywnym smaku. No i oczywiscie chalwa z pistacjami lub lokum-inna odmiana galaretek. Mile wspomnienie zostawil tez malo znany deser jakim jest pismanije-to taki rodzaj chalwy ktora wyglada jak nasza wata cukrowa i robi sie z maki pszennej,cukru i kakao

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a te ciągnące lody to o jakimś konkretnym smaku ?

      Usuń
    2. Sa rozne:czekoladowe,waniliowe,cytrynowe i moje ulubione pistacjowe mocno uzalezniajace :)

      Usuń
    3. chyba zjadłabym wszystkie !

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger