Cały obiad z piekarnika. Kurczak pieczony z młodymi warzywami, w marynacie z oleju rzepakowego

Lubię obiady jednogarnkowe czyli takie, które da się przygotować w jednym naczyniu albo na jednej blasze. Nie muszę potem dużo zmywać a składniki podczas wspólnego gotowania czy pieczenia przechodzą wzajemnie swoimi smakami i aromatami więc dania są bardziej smakowite.

Piekąc kurczaka często dorzucam na blachę warzywa i piekę razem - całość nabiera wyjątkowego smaku, a ja nie muszę mieszać w kilku garnkach. Poza tym pieczone warzywa zachowują więcej smaku.Zobacz przepis na inne danie jednogarnkowe - Klopsiki duszone z warzywami
kurczak pieczony z warzywami, kawalki kurczaka, pieczone warzywa, pieczone mieso, obiad z piekarnika, jednogarnkowe
Kurczę pieczone z młodymi warzywami

czas przygotowania : 20 minut + czas marynowania mięsa + ok. 1,5 h pieczenia
składniki na 4-6 porcji:
  • 1 świeży kurczak, ok. 2 kg
  • pęczek zielonych szparagów
  • ok. 1000-1250 g młodych, małych ziemniaków
  • ok. 350 g małych pomidorów na gałązkach
  • MARYNATA - 6 łyżek oleju rzepakowego z suszonymi pomidorami, czosnkiem i bazylią
  • 2 czubate łyżki mieszanki przyprawowej z suszonych pomidorów, czosnku i bazylii
  • do smaku - sól morska ziołowa, pieprz czarny mielony
kurczak pieczony, pieczone warzywa, kawalki kurczaka, obiad z piekarnika, jednogarnkowe
Jak przygotować kawałki kurczaka do pieczenia?
Kurczaka dokładnie umyłam i osuszyłam. Odcięłam szyjkę, kuper i końcówki skrzydeł. Tuszkę przekroiłam wzdłuż na pół i usunęłam szkielet zostawiając kości w udkach i skrzydłach. Każdą część przekroiłam jeszcze na pół - można też podzielić na mniejsze porcje. Olej wymieszałam z przyprawą pomidorową i ok. 1 łyżeczką świeżo mielonego pieprzu - natarłam kawałki mięsa umieszczając je w misce. Naczynie przykryłam i odstawiłam do lodówki na przynajmniej 2 godziny.
Jak przygotować warzywa do pieczenia?
Małe ziemniaczki, wielkości najwyżej większych orzechów włoskich, oczyściłam z łuszczących się kawałków skórki. Wrzuciłam do wrzącej wody i gotowałam 2 minuty po czym odcedziłam. Szparagi dokładnie umyłam, odłamałam twarde dolne końcówki. Grubsze można nieco obrać z włóknistej skórki, ale nie jest to konieczne.
Jak upiec mięso i warzywa na jednej blasze?
Zamarynowane kawałki kurczaka osączyłam z marynaty, oprószyłam nieco solą i ułożyłam na blasze. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 st. C , piekłam 20 minut. Do reszty marynaty od kurczaka jaka pozostała w misce wrzuciłam obgotowane ziemniaczki, wymieszałam żeby pokryły się olejem i przyprawami. Doprawiłam solą ziołową.

Kiedy kurczak się opiekł lekko skropiłam go gorącą wodą - ok. 1/3 szklanki. Na blachę dorzuciłam tez ziemniaki i zmniejszyłam temperaturę do 180 st. C. Piekłam dalej 30 minut. Po tym czasie dołożyłam szparagi i gałązki pomidorów układając je na wierzchu i polewając sosem jaki powstał w czasie pieczenia. Piekłam kolejne 15-20 minut aż szparagi zmiękły a pomidorki popękały.

I to już wszystko. Jeszcze tylko przed podaniem posypałam wszystko świeżą bazylią. To solidny, bardzo smaczny obiad, dla 4-6 osób przygotowany na jednej blasze w piekarniku.

Zamarynowałam kurczaka i potem warzywa w oleju rzepakowym bo nie zmienia smaku składników. Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega-3 i dlatego jest zdrowy. Ma tych kwasów dużo więcej niż oliwa z oliwek więc nazywa się go oliwą Północy. Nie zmienia zapachu i smaku dań, do których się go używa a pasuje do wszystkiego - sałatek, mięs, warzyw a nawet wypieków. 
kurczak z warzywami, obiad pieczony, danie pieczone, pieczyste, warzywa pieczone, kurczak z piekarnika

4 komentarze:

  1. BO... Nie ma jak eintopf! :)) Dzięki za kolejną inspirację. Tunia z Poznania

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam fajne,szybkie,pyszne😊😊😊😊marzena

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak ,napisałam że będzie na obiadek,i tak będzie, bo to jest pycha,ja robię tzw. skróconą wersję ,kurczak i osobno pieczone ziemniaczki ,ale?? teraz zaserwuję to danie mojej rodzince.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger