Kawa potrójnie kawowa

Bardzo lubię kawę. Często się śmieję, że można dla mnie zaparzyć od razu wiaderko z tym, że musi być podgrzewane żeby cały czas była gorąca. Do kawy lubię dodać trochę cukru i mleko, ale czasami zdarza mi się zaszaleć z innymi dodatkami. Cóż, człowiek czasami musi się sam porozpieszczać, prawda? A jeszcze jak wpadnie akurat koleżanka na pogaduchy to taka kawa świetnie wpłynie na zwierzenia



składniki:
  • 2 czubate łyżeczki kawy mielonej, każdy pewnie ma swoją ulubioną a ja pijam różne
  • 2 czubate łyżeczki kawy rozpuszczalnej (jak wyżej)
  • 1 łyżeczka cukru pudru
  • 2-4 łyżeczki syropu kawowego do deserów
  • 100 ml śmietanki kremówki 30%
  • 2 szczypty kakao naturalnego

sposób przygotowania:
Kawę wsypałam do podgrzanej "łapki" ekspresu ciśnieniowego ręcznego - zaparzyłam i rozlałam do dwóch filiżanek - w każdej powinno być nie więcej niż 1/2 filiżanki naparu. Mocno schłodzoną śmietankę ubijałam spieniaczem do mleka dosypując cukier puder i kawę rozpuszczalną. Gdy piana będzie sztywna nałożyłam ją na wierzch zaparzonej kawy zostawiając ok. 2 łyżeczek. Środek nałożonej śmietany polałam syropem kawowym i nałożyłam pozostałą śmietanę. Oprószyłam odrobinką kakao naturalnego.

4 komentarze:

  1. Taka kawa musi być pyszna!
    ***
    http://odkuchnii.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Matko, jako wielbicielka kawy, jestem zachwycona Twoją propozycją. :) Na pewno spróbuję sobie przyrządzić taką kawę.

    Pozdrawiam,
    yummymorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kawa mmmmmmm wlasnie sobie pije moja "rozpustnice" ze smietanka i syropem z orzecha laskowego mmmm pycha. Pozdrawiam kawowo Izo :-*

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger