Kluseczki marchewkowe z kurkami

Kureczki to jest to co tygryski lubią najbardziej. Smażone, duszone, gotowane - na tysiąc sposobów można je podać a zawsze będą smakowały dobrze. Z kluseczkami stworzyły bardzo pyszne danie i zjedliśmy je z ogromnym apetytem.


 


składniki:
  • SOS - ok. 1/2 kg kurek
  • 1 cebula
  • 1/2 szkl. śmietany kremówki
  • 2 czubate łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 - 3 łyżeczki masła
  • KLUSECZKI - 1 - 1,5 szkl. mąki pszennej luksusowej
  • 2 jajka
  • 3 duże ząbki czosnku
  • 4 średniej wielkości marchewki

  • do smaku: sól, pieprz mielony czarny i ziołowy, odrobina cukru

sposób przygotowania:
Marchew oskrobałam, pokroiłam na mniejsze kawałki, zalałam lekko osolonym i troszkę osłodzonym wrzątkiem (ok. 0,5 szkl.), ugotowałam razem z obranym czosnkiem do miękkości, zmiksowałam (razem z czosnkiem), ostudziłam.

Kurki dokładnie oczyściłam, opłukałam, tylko większe sztuki pokroiłam. Cebulę obrałam, posiekałam. Na patelni rozgrzałam masło, zeszkliłam cebulkę, dodałam kurki, smażyłam razem kilka minut, dodałam śmietanę, przyprawiłam i jeszcze chwilkę gotowałam aż sos zgęstniał.

Do purre z marchewki dodałam jajka i połowę mąki, dokładnie wyrabiałam łyżką, dodając jeszcze tyle mąki aby ciasto było gęste, ale dawało nabierać się łyżeczką (konsystencja jak na kluski kładzione). W garnku zagotowałam wodę, osoliłam, łyżeczką nabierałam niewielkie porcje ciasta i wrzucałam do wody, maczając każdorazowo łyżeczkę we wrzątku aby ciasto nie przyklejało się do niej. Kluseczki gotowałam tylko kilka chwil od wypłynięcia, odcedziłam. Podałam polane sosem kurkowym i posypane natką pietruszki. Pycha, pycha i jeszcze raz pycha!

4 komentarze:

  1. Fajne, oryginalne danie! I apetycznie wyglada!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kluseczki marchewkowe...nigdy nie jadłam; bardzo fajne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja tu zaglądam to jestem zaraz tak głodna,że nic tylko płakać,że jestem leń i nie chce mi się coś takiego przyrządzić:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aleksandra, na pewno mogłabyś zrobić i nie narzekaj bo się pogniewamy :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger