Sałatka wiejska na ciepło

Młode ziemniaki to nie tylko takie z wody - można z nich zrobić fajną i pożywną sałatkę. Całkiem niezły pomysł na inny obiad albo obiado - kolację tak jak to miało miejsce u nas. Zresztą nieważne ... bardzo nam smakowało i to najważniejsze.


składniki:

  • 10 - 15 małych, młodych, ugotowanych ziemniaków
  • 4 - 5 liści sałaty masłowej
  • 2 pomidory
  • 25 dkg cienkiej, chudej kiełbasy
  • 2 młode cebule
  • do smaku: sól, pieprz mielony czarny, pieprz ziołowy
  • 1-2 łyżki octu balsamicznego
  • 2 łyżki oleju słonecznikowego
  • dodatkowo: ogórki małosolne
  • do przybrania: koperek

sposób przygotowania:
Kiełbasę pokroiłam w dość grube plasterki, ziemniaki wzdłuż na połówki, cebulę w krążki, pomidory w nieduże cząstki. Sałatę i koper opłukałam, osączyłam. Na talerzach rozłożyłam porwaną na kawałki sałatę i cząstki pomidora. Rozgrzałam mocno dużą patelnię, wrzuciłam kiełbasę, zrumieniłam z obu stron. Dolałam odrobinę oleju (chyba, że z kiełbasy wytopi się dużo tłuszczu, ale moja była bardzo chuda), dołożyłam ziemniaczki przeciętą stroną do patelni, usmażyłam na złoto. Dołożyłam krążki cebuli i smażyłam aż lekko się przyrumieniły. Całość oprószyłam lekko solą i pieprzem. Podsmażone składniki przełożyłam na talerze a na patelnię z resztkami tłuszczu wlałam 4 łyżki wody i ocet balsamiczny - smażyłam chwilę aż troszkę odparowało i powstałym sosem skropiłam sałatkę. Podałam od razu po przygotowaniu, posypane listkami koperku, z dodatkiem ogórków małosolnych.

2 komentarze:

  1. bardzo fajna ta sałatka:) myślę, że można byłoby ją wzbogacić jeszcze o jajka na twardo:) ale i bez jest pyszna!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ilka, dodatki mogą być różniste - co mamy w domu i na co mamy ochotę :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger