Ryż z truskawkami, tak po prostu

Uwielbiam ryż z owocami. To chyba jeden ze smaków dzieciństwa bo u Babci latem właśnie takie połączenia były bardzo częste, na zmianę z kluskami albo pierogami - oczywiście też z owocami. Żeby dodać coś od siebie postarałam się po prostu ładnie podać :)


składniki:
  • 1 szkl. ryżu długoziarnistego
  • 2 łyżeczki masła
  • 1 szkl. wody
  • 1 szkl. mleka
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 laski wanilii
  • 0,5-0,75 kg świeżych truskawek
  • 1/2 szkl. cukru (można mniej ale u mnie lubią słodko)
  • 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1-2 łyżki soku z cytryny
  • ew. kilka łyżeczek śmietany do dekoracji

sposób przygotowania:
Ryż bardzo dokładnie wypłukałam w zimnej wodzie - trzeba to zrobić kilka razy aż ta będzie przeźroczysta. Wsypałam do rondla, dodałam sól, 1 łyżeczkę masła i 1 szkl. wody, zagotowałam. Następnie dodałam mleko i przekrojoną wanilię, gotowałam na malutkim ogniu, pod przykryciem, aż ryż wchłonął cały płyn. Truskawki opłukałam, osączyłam, oderwałam szypułki. Owoce zmiksowałam blenderem (kilka zostawiłam do dekoracji) dodając cukier, sok cytrynowy i cynamon.

Z ryżu wyjęłam wanilię i gorący nakładałam do filiżanek wysmarowanych resztą masła. Wykładałam kopczyki na głębokie talerze po prostu odwracając filiżankę nad powierzchnią talerza - z wysmarowanych tłuszczem naczynek ryż ładnie się wysunie. Dookoła nalałam musu truskawkowego. Ozdobiłam kropelkami śmietany i plasterkami truskawek. Pyszne, lekkie danie!

2 komentarze:

  1. Nie lubię ryżu z truskawkami, w ogóle na słodko, ale ten jest tak prześliczny, że chyba zrobię wyjątek... Przepięknie zaaranżowana potrawa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu, są gusta i guściki - jakbyśmy wszyscy byli tacy sami i lubili to samo to byłoby nudno na świecie, prawda? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger