Wafelkowe przekąski cz. 1

Jakiś czas temu dostałam do przetestowania kilka paczek wafli extra cienkich Good Food. Powstały z nich fajne, lekkie przekąski. Wafelki są chrupiące, smakują trochę jak popcorn i ja najbardziej lubię chrupać po prostu same. Ale z dodatkami też są smakowite, szczególnie jak się je ładnie poda. Zobaczcie kilka moich propozycji podania takich wafelków.



Kwiatek Good Food

składniki:
  • 4 wafle kukurydziane extra cienkie
  • 10 dkg chudego twarogu
  • 1 mała łyżeczka jogurtu naturalnego
  • 1 nieduży pieczony burak
  • kilka kropli soku z cytryny
  • 1/3 łyżeczki miodu
  • kilka gałązek natki pietruszki
  • garść kiełków rzodkiewki

Buraka obrałam ze skórki - radzę robić to w rękawiczkach żeby nie zabarwił dłoni. Ostrym nożykiem skrawałam miąższ w cienkie paski tak jakby obierając warzywo - potrzebne są 4 dość długie paski, które następnie zwijamy spiralnie w kształt kwiatu - w środek każdego włożyłam kuleczkę z sera. Resztę sera i pozostałości buraka wrzuciłam do małego pojemnika blendera dodając sok z cytryny, jogurt i miód - zmiksowałam na gęstą, gładką pastę. Posmarowałam nią wafle. Wierzch każdego przybrałam listkami natki i kiełkami oraz przygotowanymi wcześniej kwiatami z buraka.

Waflowa przygoda wąsatek makreli


składniki:
  • 1/2 sporej wędzonej makreli
  • 4 wafle extra cienkie
  • 4 łyżeczki serka twarogowego ziołowego
  • 4 nieduże listki sałaty
  • trochę młodych listków selera naciowego
  • pomidorki koktajlowe
  • koperek

Mięso ryby oddzieliłam od skóry i ości, ale nie rozgniatałam go pozostawiając całkiem spore kawałki. Pomidorki pokroiłam na ćwiartki i usunęłam wodniste wnętrze. Każdy wafel posmarowałam cienko 1 łyżeczką serka. Na nim ułożyłam listek sałaty i trochę ryby. Dookoła przybrałam listkami selera i kawałeczkami pomidorków oraz wąsami listków koperku.

Zapiekanki hawajskie na waflach

składniki:
  • 6 wafli kukurydzianych extra cienkich
  • 6 plasterków szynki wędzonej, parzonej
  • 6 plastrów ananasa konserwowego
  • 6 plasterków sera żółtego, użyłam Edamskiego
  • przyprawa 'suszone pomidory z bazylią i czosnkiem'
  • dodatkowo: pomidorki koktajlowe, zielenina

Plastry ananasa trzeba dokładnie osączyć, najlepiej na ręczniku papierowym, żeby sok nie rozmiękczył wafli. Wafle ułożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Na każdym położyłam plasterek szynki - jeśli są duże to można je pokroić na paski i dopiero te ułożyć. Na szynce położyłam plaster ananasa i sera. Tak przygotowane kanapeczki wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 150 st. C i zapiekałam przez kilka minut aż ser się rozpuścił. Po wyjęciu każdą zapiekankę oprószyłam szczyptą przyprawy "suszone pomidory z bazylią i czosnkiem". Do zapiekanek podałam pomidorki koktajlowe. Podajemy gorące.

Przekąska śledziowa za waflach


składniki:
  • 6 wafli kukurydzianych extra cienkich
  • 3 - 6 filetów śledziowych 'polskich'
  • 1 jabłko deserowe
  • 1 cebula cukrowa
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 2 łyżki koperku siekanego
  • 4 - 6 łyżeczek jogurtu naturalnego
  • 6 małych liści sałaty
  • do smaku: sól morska, pieprz świeżo mielony, cukier

Filety kupiłam gotowe, w słoiku - nazywają się "po polsku" - są bez skóry, marynowane w occie a potem zalewane olejem z cebulką. Osączyłam je dobrze na ręczniku papierowym. Przycięłam każdy tak żeby uzyskać ładne paski do położenia na wierzchu a odcięte reszki drobno posiekałam. Jeśli filety są duże to z każdego wycinamy 2 paski. Posiekałam także pół umytego jabłka o ładnej, czerwonej skórce (razem z nią!) i obraną cebulę cukrową. Dodałam do posiekanego śledzia razem z koperkiem. Dołożyłam jogurt, 1 łyżkę soku z cytryny i doprawiłam do smaku solą, cukrem i pieprzem, wymieszałam dokładnie. Na każdy wafel nałożyłam sporą porcję sałatki. Na wierzchu położyłam listek sałaty i pasek śledzia. Ozdobiłam cienkimi plasterkami z reszty jabłka, skropionymi pozostałym sokiem cytrynowym żeby nie ściemniały.

Wafelki wiosenne

składniki:
  • 5 - 6 wafli extra cienkich ryżowych
  • 1 serek wiejski, taki granulowany
  • kilka rzodkiewek
  • kawałek ogórka świeżego
  • po kilka gałązek różnej zieleniny (mieszanka koperku, cienkiego szczypiorku i natki)
  • pieprz ziołowy

Rzodkiewki, ogórka i zieleninę opłukałam i dokładnie osuszyłam. Zieleninę posiekałam (2 łyżki), rzodkiewki i ogórka (razem ze skórką) pokroiłam w drobniutką kostkę. Dodałam wszystko do serka wiejskiego, doprawiłam pieprzem ziołowym i wymieszałam. Z kawałka ogórka i rzodkiewki ostrym nożykiem ścięłam spiralne paski, które następnie zwinęłam w rozetki. Na wafle nałożyłam porcje wiosennego serka, udekorowałam rozetkami rzodkiewki i ogórka oraz listkami koperku.

Wafelki pieguski


składniki:
  • kilka wafli extra cienkich
  • kilka plasterków wędzonej, parzonej piersi z kurczaka
  • kilka łyżek groszku konserwowego
  • 1 jajko na twardo
  • 2 łyżki posiekanej zieleniny - natki pietruszki i koperku
  • 2 garstki kiełków rzodkiewki
  • 2 łyżki serka śmietankowego z ziołami
  • 3 - 4 łyżki jogurtu naturalnego
  • do smaku: sól, pieprz ziołowy
  • do przybrania: listki natki, sałata

Obrane ze skorupki jajko i wędlinę pokroiłam w drobną kostkę. Dodałam 3/4 groszku, posiekane kiełki i zieleninę. Dodałam także serek wymieszany z jogurtem i dokładnie połączyłam z masą, ale tak żeby nie rozgnieść groszku. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem ziołowym. Wafle przekroiłam na połówki, nałożyłam masę. Udekorowałam pozostałym groszkiem i listkami natki.

Waflowa kanapka z jajkiem

składniki:
  • 4 wafle extra cienkie ryżowe
  • 1 jajko na twardo
  • 1 pomidor odmiany 'jajko'
  • kilka niedużych listków sałaty strzępiastej
  • przyprawa 'suszone pomidory z bazylią i czosnkiem'

Sałatę opłukałam i dokładnie osuszyłam, jajko obrałam ze skorupki. Jajko i pomidora pokroiłam na plasterki przy pomocy krajalnicy do jaj - były równej grubości. Na dwóch waflach ułożyłam po trochu sałaty, na niej po 3-4 plasterki pomidora i jajka każdą warstwę oprószając szczyptą przyprawy "pomidory...". Wierzch przykryłam sałatą i pozostałymi waflami.

2 komentarze:

  1. Świetne pomysły, wszystkie wyglądają tak zachęcająco, że na pewno przetestuję w najbliższej przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger