Zupa śliwkowa z piankami

Jako dziecko nie przepadałam  za owocowymi zupami. Może dlatego, że te przedszkolne były za bardzo rozwodnione i z dodatkiem makaronu, który ciężko było łapać na łyżkę. Dzisiaj czasami robię takie deserowe zupki, ale po swojemu.


składniki:

  • NA ZUPĘ: ok. 500 g śliwek (ja użyłam 7 szt. dużych owoców odmiany mieszaniec)
  • 1 - 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 3 goździki
  • kawałek kory cynamonu ok. 3 cm
  • sok z połówki cytryny
  • 1 - 2 łyżki cukru kryształu (jeśli śliwki są kwaśne można dodać więcej, w/g smaku)
  • NA PIANKI:
  • 1 białko jaja kurzego
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 2 łyżki cukru pudru
  • ew. mielony cynamon do posypania, korzenna przyprawa co deserów i kawy

sposób przygotowania:
Śliwki umyłam, usunęłam pestki a miąższ pokroiłam na mniejsze kawałki. Zalałam je 2 , 5 szkl. wody, dodałam sok z cytryny, cukry i przyprawy, gotowałam na małym ogniu ok. 15 min. Przecedziłam a rozgotowane owoce przetarłam przez sito i połączyłam z płynem, ponownie postawiłam na ogniu.

Jajko dokładnie umyłam i parzyłam przez kilka sekund we wrzątku. Białko ze szczyptą soli ubiłam mikserem na bardzo sztywną pianę, dodając powoli cukier waniliowy i puder. Na delikatnie wrzącą zupę kładłam piankowe kluseczki formując je za pomocą dwóch małych łyżeczek, gotowałam ok. 3 - 5 min. tak, aby zupa tylko leciutko wrzała a pianki gotowały się na jej powierzchni i  w oparach. Podałam posypując wierzch mielonym cynamonem oraz mieloną przyprawę korzenną do deserów i kawy


3 komentarze:

  1. ale żeś się dzisiaj rozszalała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nigdy nie jadłam owocowej zupy
    pozdrawiam
    http://swiat-kuchni.blogspot.com/2011/08/uwaga-moje-pierwsze-rozdanie.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam jeszcze czegoś takiego, zapisuję przepis, bo ciekawa jestem efektów smakowych :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger