Rozwiązanie konkursu rzeżuchowego

Bardzo dziękuję za wszystkie Wasze wpisy, przepisy i zdjęcia. Kilka sposobów na wykorzystanie rzeżuchy znałam, kilka połączeń to dla mnie nowość do wykorzystania. Niektóre pomysły były bardzo praktyczne, inne raczej zabawne, ale ogólnie sporo się dowiedziałam. Mam nadzieję, że też dobrze się bawiliście.

Wybaczcie, że taki długi ten konkurs, ale to mój pierwszy i nie bardzo wiedziałam jak to poustawiać - na przyszłość postaram się żeby wszystko działo się bardziej dynamicznie :)

A teraz - wniemanije, wniemanije - ogłaszam uroczyście, że postanowiłam wyróżnić i nagrodzić wpisy jednej osoby, która poza przepisami przysłała jeszcze smakowite zdjęcia sałatek i fotkę domowego szkodnika, który też uwielbia rzeżuchę - rozbroiło mnie całkowicie więc za całokształt ta nagroda.
 

Nagrodę otrzymuje:
Przytulia czyli Magda Czajkowska - poproszę o adres na maila :) i serdecznie gratuluję .


a niżej przepisy Magdy na sałatki i zdjęcie kocurka :)

Wielkanocna sałatka (w dwóch wersjach) z sosem rzeżuchowym

Składniki (na dwie spore porcje):
  • około 7 - 8 małych ziemniaczków
  • 6 pomidorków koktajlowych
  • pęczek rzodkiewki
  • pół ogórka
  • 2 jajka
  • jogurt
  • dwie solidne garści rzeżuchy
  • sól, pieprz

PRZYGOTOWANIE: Gotujemy ziemniaki (jeśli są młode to w mundurkach) i jajka. Kroimy ogórka i rzodkiewkę w drobną kostkę, pomidory w ćwiartki. Ugotowane ziemniaki i jajka również kroimy w ćwiartki i przestudzamy (choć można tę sałatkę podawać na ciepło). Do jogurtu dodajemy rzeżuchę, sól, pieprz i dokładnie mieszamy (można zblendować, ale moim zdaniem nie jest to konieczne). Układamy na talerzu ziemniaki, jajka, posypujemy ogórkiem, rzodkiewką i pomidorkami. Wszystko polewamy sosem i dekorujemy odrobiną rzeżuchy :)
Możemy podać również sałatkę w wersji mięsnej na ciepło. Wystarczy podsmażyć na patelni boczek, dorzucić ziemniaczki i wszystko razem ładnie zarumienić :) Reszta składników ta sama! :)
Kolorowa, aromatyczna i sycąca sałatka - idealna na powitanie wiosny :)

SAŁATKA Z KARKÓWKĄ W SOSIE CHRZANOWO-RZEŻUCHOWYM




Składniki (na jedną dużą, obiadową porcję):
  • 2 plastry karkówki
  • majeranek, liście laurowe, pieprz do marynaty
  • 2-3 łyżeczki sosu sojowego
  • 5 pomidorków koktajlowych
  • pół brokuła
  • 4 rzodkiewki
  • 1/3 ogórka
  • pół szklanki jogurtu naturalnego
  • łyżka chrzanu
  • solidna garść rzeżuchy
  • sól i pieprz

PRZYGOTOWANIE:

Myjemy karkówkę, obtaczamy ją majerankiem, pieprzem, liśćmi laurowymi i zostawiamy w lodówce (najlepiej na całą noc). Obsmażamy mięso na rumiano (idealnie sprawdza się patelnia grillowa), podlewając odrobiną sosu sojowego (możemy też ją lekko poddusić żeby była idealnie miękka). Gotujemy różyczki brokuła. Ogórka i rzodkiewkę kroimy w drobną kosteczkę, pomidorki w ćwiartki.
Jogurt łączymy z rzeżuchą, chrzanem, solą i pieprzem.
Na talerzu układamy brokuła, na nim pokrojoną w paski karkówkę, dodajemy resztę warzyw, wszystko polewamy sosem chrzanowo-rzeżuchowym.

10 komentarzy:

  1. Jupi! :)
    Dziękuję za docenienie sałatek :)
    A dla kociaka chyba będę musiała kupić jakiś przysmak w nagrodę za "pozowanie" ;)

    Pozdrawiam ciepło,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, zasłużyłaś :) i pogłaskaj kicię ode mnie :D

      Usuń
  2. Gratuluje Magdzie i miziam jej ślicznego kotka :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny szkodnik;)
    A w sumie zapomniałam zapytać siejesz na sucho czy na mokro? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozumiem, że pytanie o wysiew jest do mnie :) ja sieję na mokro bo wyrasta w ciągu 4 - 5 dni i jest czysta, od razu do zjedzenia

      Usuń
  4. Dzięwczyny, dziękuję za gratulacje! :) Kociak pogłaskany, pomiziany ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze raz DZIĘKUJĘ! :)
    Przyprawy są już u mnie, pchną cudnie :) Czeka mnie przedświąteczne szaleństwo w kuchni :)
    Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, jak szybciutko doszły - ja jednak nie mam zastrzeżeń do Poczty Polskiej - wysłałam w poniedziałek rano i proszę :) Magdo, mam nadzieję, że wyczarujesz z ich udziałem same pyszności. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger