Sałatka z kiszonego kalafiora i pomidora

Uwielbiam lato. Stragany aż się uginają pod stosami świeżych warzyw i owoców.  Kiszę ogórki, kalafiora, delektuję się dojrzałymi pomidorami - nagrzanymi słońcem i pachnącymi. Zupy jarzynowe, sałatki albo po prostu przekąski z chrupiących jarzynek - pysznie :) Pełno smaku, pełno witamin i kolorów, pełno frajdy.

A kalafiora możecie ukisić sobie sami - to bardzo proste i ciekawie smakuje  - przepis TUTAJ 



składniki:
  • 1 średni pomidor Bawole serce
  • 1 szklanka różyczek kiszonego kalafiora 
  • 1 czubata łyżka posiekanej zieleniny - koperku i szczypiorku 
  • 1 - 2 łyżki oleju rydzowego 
  • do smaku - sól morska, świeżo mielony pieprz czarny 

sposób przygotowania: pomidora umyłam, osuszyłam, pokroiłam w plastry. Kalafiora osączyłam z zalewy - większe kawałki można poprzekrawać tak żeby były na jeden kęs. Rozłożyłam warzywa na talerzu. Oprószyłam lekko solą i nieco mocniej pieprzem. Skropiłam olejem rydzowym i posypałam zieleniną.

Prawda, jakie proste ? A jakie pyszne i zdrowe :)




6 komentarzy:

  1. Zaintrygował mnie olej rydzowy... a kiszenie kalafiorów to znakomity patent na który niestety do tej pory nie wpadłam. Szaleję na punkcie pomidorów z tej odmiany, całość zatem bardzo mnie przekonuje! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, olej rydzowy jest tłoczony z rośliny która nazywa się lnianka - mnie smakuje, ma troszkę posmak cebuli albo czosnku i bardzo lubię skrapiać nim sałatki. Kupiłam go na targach żywności ekologicznej. Kiszenie kalafiora polecam - nam bardzo zasmakował :)

      Usuń
  2. a ja mam kalafiora w lodówce, na którego brak mi pomysłu. dziękuję Ci, Pyzuniu, za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  3. swietny blog! dodaje do ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger