Bułki pszenne z sezamem

Czasami Żarłoczek marudzi, że zawsze sypię do bułek różne "śmieci". To zdrowe i pyszne, ale chyba trochę mu się znudziło więc zażyczył sobie zwykłe, jasne bułeczki. Dostałam pozwolenie tylko na posypanie ich sezamem - dobre chociaż to, prawda? 

A tak poważnie to sięgnęłam po pierwszą mąkę stojącą na brzegu a zapas "śmieci" muszę uzupełnić bo po prostu zużyłam i nie miałam co dosypać :)


czas przygotowania : ok. 3 godziny
składniki : 
  • 450 g mąki pszennej typ 550  (albo pół na pół z pełnoziarnistą )
  • 2 łyżki miodu 
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • 20 g drożdży 
  • ok. 180 ml wody (ew. + ok. 50 ml więcej jeśli bułki z mieszanką mąk)
  • 50 g oleju rzepakowego 

  • do posmarowania - żółtko roztrzepane z łyżeczką mleka 
  • do posypania - sezam


sposób przygotowania : drożdże rozmieszałam z 1 łyżką mąki, miodem i lekko ciepłą wodą. Odstawiłam na 15 minut. Mąkę z solą przesiałam do miski. Dolałam spienione drożdże i olej. Do poprzednich bułek z ziarnami dodałam jajko a tym razem pominęłam  ten składnik.

Wyrabiałam ciasto przez kilka chwil aż było gładkie. Uformowałam z niego kulę i zostawiłam w misce przykrytej ściereczką aż podwoiło swoją objętość co trwało ok. 1 godziny.

Wyrośnięte ciasto podzieliłam na części - tym razem na 10. Z każdej uformowałam okrągłą bułeczkę i ułożyłam je luźno na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Bułki przykryłam ściereczką i zostawiłam na godzinę żeby się dobrze napuszyły. Przed pieczeniem posmarowałam je przy pomocy pędzelka żółtkiem roztrzepanym z mlekiem i posypałam sezamem.

Piekłam ok. 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C. Studziłam na kratce.

Takie bułki dobrze nadają się nie tylko do kanapek ale także do hamburgerów.



5 komentarzy:

  1. Jakie kształtne i rumiane! Jednym słowem- przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogę dostać 3 takie?
    Z rana na śniadanko w domku i córce do śniadaniówki do szkoły.
    Może 4?

    Pysznie wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam bułki z ziarnami. Im więcej tym lepiej! :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger