Jajka faszerowane z boczniakami i orzechami

Na wielkanocnym stole nie może zabraknąć jajek w kilku wersjach. Dzisiaj proponuję jajka z dodatkiem grzybów i orzechów. Bardzo smakowity farsz dobrze do nich pasuje - jest nieco pikantny, lekko chrupiący i pyszny. U nas takie jajka mają duże powodzenie i wszystkim smakują.

U nas będą jeszcze na pewno różne inne jajka, między innymi jaja faszerowane smażone, podawane na ciepło bo też są pyszne! 



Jajka z pikantnym i chrupiącym farszem grzybowym


czas przygotowania: ok. 10-15 minut + czas studzenia
składniki: 
  • 8 świeżych jajek kurzych 
  • 125 g świeżych boczniaków 
  • 1/3 łyżeczki posiekanej ostrej papryczki
  • 2 czubate łyżki posiekanych orzechów włoskich
  • 1-2 łyżki posiekanej natki pietruszki 
  • 2-3 łyżeczki majonezu 

  • do smażenia - 1 łyżka oleju
  • do smaku - sól, pieprz mielony czarny 


Jak przygotować jajka faszerowane boczniakami?

Czy na pewno wiesz  jak ugotować jajka na twardo?

Ugotowałam kilka jaj na twardo i schłodziłam zalewając zimną wodą żeby skorupka łatwiej dała się obrać. Ostudzone obrałam.

Grzyby oczyściłam dokładnie i posiekałam drobno. Tak sam posiekałam kawałeczek ostrej papryczki, orzechy włoskie oraz natkę pietruszki. Na patelni rozgrzałam olej. Wrzuciłam grzyby i papryczkę, smażyłam mieszając kilka minut aż zmiękły i odparował nadmiar wody. Usmażone grzyby ostudziłam. Wykorzystałam młode boczniaki hodowlane więc nie musiałam długo ich smażyć. W przypadku grzybów dzikich trzeba je dusić dodatkowo przynajmniej kilka minut bo są twardsze.

Do zimnych grzybów dodałam orzechy, natkę i trochę majonezu - tylko tyle żeby związał masę, zlepił ją trochę. Doprawiłam do smaku solą oraz pieprzem. Jajka poprzekrawałam na połówki. Na każdą nałożyłam czubatą łyżkę farszu grzybowego. Tak przygotowane jajka ułożyłam na półmisku, wierzch posypałam jeszcze odrobiną posiekanej natki pietruszki. Takie jajka z boczniakami możne podać od razu po przygotowaniu albo schłodzić dodatkowo w lodówce. Jeśli mają postać w lodówce radzę przykryć je folią spożywczą żeby nie obeschły.




4 komentarze:

  1. Pychotka. U mnie będą faszerowane pieczarkami ze szczypiorkiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem oczarowana.
    Pozdrawiam
    Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy bym nie wpadła na takie jajeczka z boczniakiem, super, w dodatku pięknie udekorowane :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger