Surówka z kalafiora z zielonym groszkiem i koperkiem

Kalafior podawany na surowo nie jest popularnym pomysłem, a jak prawie każde warzywo bez obróbki cieplnej ma najwięcej wartości i witamin. Surówka z kalafiora, z dodatkiem zielonego groszku i cukinii jest chrupiąca i bardzo smaczna. Patrząc na zdjęcie można pomyśleć, że to risotto, prawda?

Jedliście już kalafiora kiszonego? Smak lata i mnóstwo witamin. Spróbujcie koniecznie!

Latem kalafior często jest na naszym stole. Bardzo lubię po prostu go ugotować i polać masłem ze zrumienioną tartą bułką. Dorodna sztuka wystarczy nam wtedy na porządny obiad. Czasami zapiekam kalafiora z mięsem i to już jest danie dla kilu głodnych osób. Kalafior jest też często składnikiem moich letnich zup jarzynowych. Robię z niego nawet placki i kotlety. To bardzo wdzięczny kwiat, a ja kocham kwiaty!

tarty kalafiot, groszek zielony, cukinia żółta, dodatek do obiadu, sałatka, surowe warzywa, mnóstwo witamin, samo zdrowie


Surówka z kalafiora z groszkiem, cukinią i koperkiem

czas przygotowania: 10 minut + 1 godzina chłodzenia
składniki:
  • 1/4 średniej wielkości kalafiora 
  • 200 g strączków zielonego groszku 
  • 1/2 żółtej, małej cukinii 
  • 1/2 pęczka koperku 
  • 1-2 łyżki majonezu 
  • 3-4 łyżki jogurtu naturalnego 
  • 1 łyżeczka soku z cytryny 
  •  
  • do smaku - sól, pieprz czarny mielony

Nie masz pomysłu na kalafiora? Obtocz go w cieście pomidorowym i usmaż. To świetna przekąska!

surowka z kalafiora, zielony groszek, surowka kalafiorowa, surowy kalafior, dodatek do obiadu, sałatka, warzywa

Jak zrobić surówkę z kalafiora?

Warzywa umyłam i dobrze osuszyłam. Kalafiora podzieliłam na mniejsze części i starłam na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Ziarenka zielonego groszku wyłuskałam ze strączków. Cukinię, razem ze skórką, pokroiłam w kosteczkę. Koperek posiekałam.

Jogurt wymieszałam z majonezem i sokiem z cytryny. Doprawiłam do smaku solą i świeżo mielonym pieprzem.

Warzywa wrzuciłam do miski. Dodałam sos, wymieszałam i spróbowałam czy surówka jest dobrze doprawiona. Odstawiłam do lodówki na godzinę żeby smaki się przegryzły.

Bardzo prosta surówka, prawda? I do tego niezwykle smaczna.

surowka z kalafiora, zielony groszek, dodatek do obiadu, surowy kalafior, warzywa, tarty kalafior, suroweczka, talerz pelen witamin

3 komentarze:

  1. Brzmi i wygląda baaardzo apetycznie. Z pewnością wypróbuję. Pozdrawiam i życzę pięknej i uśmiechniętej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  2. a właśnie się zastanawiałam do czego można taki cudowny, młody groszek wykorzystać. Bo gotować na zupę to grzech. Suróweczka wygląda bardzo obiecująco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najchętniej to taki świeży groszek zjadam po prostu sam, ale dorzucam też właśnie do surówek albo zup, ale to już na sam koniec gotowania żeby pozostał jędrny i zieloniutki

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger