Jajka z ziemniakami i śledziem

Wielkanoc minęła nam spokojnie i rodzinnie. Nie szykowałam wielkich ilości jedzenia i dzięki temu po Świętach nie musimy przez kilka dni dojadać tego co zostało. Nic się też nie zmarnuje i to znak, że dobrze zaplanowałam wielkanocne menu. Było świątecznie, bardzo smacznie, ale nie obżeraliśmy się nadmiernie. I tak właśnie być powinno.

Dzisiaj oddaję Wam przepis na jajka jakie były u nas w tym roku. Jajka faszerowane to takie danie, które można przygotować na wiele innych okazji, a nie tylko na Wielkanoc, więc mam nadzieję, że pomysł się przyda. Takie jajeczka ze śledziem i ziemniakami sprawdzą się na prywatce, małym przyjęciu albo po prostu na domowej kolacji. Są pyszne i ciekawe w smaku.

Mam nadzieję, że Wy też jesteście w dobrej formie po wielkanocnym biesiadowaniu i wyglądacie nowych przepisów.
jaja z salatka ziemniaczana, ziemniaki, sledzie, jaja wielkanocne, wielkanoc, jajeczka, sniadanie wielkanocne

Jajka z sałatką ziemniaczaną i śledziem 

czas przygotowania: 30-40 minut
składniki:
  • 5-6 średnich jajek kurzych
  • 1 średni ziemniak sałatkowy 
  • 10-12 niedużych kawałeczków śledzia w oleju 
  • 1 mała cebula czerwona
  • 1-2 łyżeczki posiekanych kaparów lipowych albo zwykłych
  • 2-3 łyżeczki majonezu 
  • 1 łyżeczka musztardy dijon 
  • świeży koperek 
  • do smaku - sól, pieprz czarny mielony
jaja z ziemniakami i ryba, sledz, jajko wielkanocne, jajka z ziemniakiem i sledzikiem, sniadanie wielkanocne, wielkanoc
Jak zrobić jajka z ziemniakami i śledziem?

Jajka ugotowałam na twardo.  Jak ugotować jajka na twardo?

Ziemniaka wyszorowałam i bez obierania włożyłam do zimnej wody. Gotowałam ok. 15 minut. Ostudziłam przekładając do zimnej wody. Obrałam ze skórki i pokroiłam w niedużą kosteczkę. Kapary osączyłam z zalewy, posiekałam. Cebulę obrałam. 3/4 pokroiłam w drobną kosteczkę, dodałam do ziemniaków. 1/4 cebuli pokroiłam w cienkie piórka i odłożyłam do dekoracji. Pokrojone ziemniaki z cebulą i kaparami doprawiłam majonezem, musztardą, solą i pieprzem. Wymieszałam dokładnie. Śledzia osączyłam z oleju, przycięłam w zgrabne paski.

Ostudzone i obrane jaja poprzekrawałam na połówki. Na każdą połówkę nałożyłam czubatą łyżeczkę sałatki ziemniaczanej. Na wierzchu położyłam kawałek śledzia. Każde jajko przybrałam listkami koperku i piórkami cebuli.
jaja z salatka ziemniaczana, sledzie, sledz, jajeczka faszerowane, ziemniaki, wielkanoc, sniadanie wielkanocne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger