Lemoniada ogórkowa

Lemoniada domowa jest doskonałą alternatywą dla napojów kupowanych w sklepach. To ja decyduję o jej smaku, ja dodaję tyle słodyczy ile lubimy i niczego nie ukrywam. Taka lemoniada jest nie tylko pyszna, ale też całkiem zdrowa. Doskonale nawodni nasz organizm w gorący dzień albo/i po wysiłku sportowym. 
napoj na lato, lemoniada ogorkowa, ogorek zielony, napoj tonizujacy, napoje chlodzace, z ogorkiem i cytryna, na impreze, do picia,

Lemoniadę łatwo zrobić samemu i mam na to kilka przykładów - przepisy na domowe lemoniady.

Ogórek zielony, który składa się przede wszystkim z wody, jest dobrym składnikiem nie tylko do sałatki, ale też do lemoniady. Zawiera potas regulujący poziom ciśnienie krwi i wspomagający pracę serca. Jedzenie świeżych ogórków, w tym także picie koktajlu i lemoniady ogórkowej, pomoże oczyszczać organizm z toksyn, przyspieszy metabolizm i ma działanie lekko moczopędne. Ogórki są tonizujące i działają odkwaszająco, co jest bardzo ważne kiedy jesteśmy często zmęczeni, mamy mało energii i problemy z koncentracją. Robiąc lemoniadę ogórkową odłóżcie kilka plasterków i kiedy napój będzie się chłodził połóżcie je na twarz, a cera będzie bardziej świetlista. Ogórek ukoi podrażnienia i zaczerwienienia.

Zróbcie sobie taką lemoniadę ogórkową i pijcie na zdrowie!
napoj ogorkowy, napoje na lato, lemoniady domowe, ogorki zielone, do picia, dla dzieci, na impreze, orzezwienie, napoj orzezwiajacy, napoj tonizujacy
Lemoniada ogórkowo-cytrusowa 

czas przygotowania: 10 minut + czas chłodzenia
składniki:
  • 250 g świeżych ogórków zielonych
  • 1 l przegotowanej albo źródlanej, zimnej wody 
  • garstka świeżych liści mięty
  • sok z 1 limonki 
  • sok z 1 niedużej cytryny
  • kilka łyżek syropu z agawy*

*albo miodu naturalnego, albo cukru
lemoniada ogorkowa, do picia, napoj ogorkowy, zdrowe napoje, orzezwienie, na upaly, pij na zdrowie
Jak zrobić lemoniadę ogórkową? 

Ogórki bardzo dokładnie wyszorowałam szczoteczką. Pokroiłam na kawałki, ale nie obierałam ze skórki, bo nie ma takiej potrzeby. Wrzuciłam je do wysokiego naczynia. Wlałam dobrze wodę, dorzuciłam liście mięty i zblendowałam jak najdokładniej. Na tym etapie płyn będzie zawiesisty. Odstawiłam na 30 minut.

Po tym czasie do wody ogórkowej dodałam sok z limonki i cytryny oraz syrop z agawy jako słodziwo. Po prostu miałam taki syrop więc go dodałam, ale możecie swoją lemoniadę posłodzić zwykłym cukrem albo delikatnym w smaku naturalnym miodem. Napój ponownie zblendowałam i przecedziłam przelewając przez sito wyłożone kilkukrotnie złożoną gazą. To pozwoliło mi oddzielić bardzo drobne, zmiksowane kawałeczki ogórka, który oddał już swój smak. To co zostało na gazie odcisnęłam dobrze - drobinki ogórka nie będą już potrzebne.

Lemoniadę ogórkową przelałam do dzbanka i odstawiłam do lodówki żeby dobrze się schłodziła, bo zimna jest najsmaczniejsze.  Przed podaniem do dzbanka dorzuciłam po kilka plasterków cytryny, limonki i oczywiście ogórka oraz kilka listków mięty.
na letnie upaly, orzezwienie, na lato, napoj orzezwiajacy, napoj ogorkowy, lemoniada ogorkowa, ogorek, do picia, pij na zdrowie


2 komentarze:

  1. Lemoniada z ogórkiem? Pierwsze słyszę, ale wypróbuję. Mam akurat w domu cisowiankę, cytryny i ogórka, polecę tylko do sklepu po miętę w doniczce, limonkę i miód i będę testowała, bo pogoda piękna nam dopisuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nam taka lemoniada bardzo smakuje i jest bardzo orzeźwiająca

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger