Chłodnik brzoskwiniowy z grzaneczkami

Gdy brzoskwinia będzie bardzo dojrzała a mleko bardzo zimne . Taki chłodnik znakomicie orzeźwi. Jest lekki i pyszny, lubią go dzieciaki i dorośli - zapewniam!



składniki na 1 porcję:
  • 1 duża, dojrzała brzoskwinia
  • 0,5 szklanki mleka
  • 2-3 łyżki śmietany jogurtowej 9% albo bardzo gęstego jogurtu naturalnego
  • 1 płaska łyżeczka cukru (jeśli owoc jest bardzo słodki, można zrezygnować z cukru)
  • 0,5 łyżeczki soku z cytryny
  • 2 łyżki cynamonowych grzaneczek
  • 1 łyżka posiekanej, kandyzowanej żurawiny

sposób przygotowania
: Owoc sparzyłam, obrałam ze skórki i pokroiłam na kawałki usuwając pestkę. Przełożyłam do wysokiego naczynia, wlałam sok z cytryny, mleko, śmietanę, dodałam cukier i zmiksowałam. Przelałam na schłodzony (wystarczy kilka minut w zamrażalniku) talerz, posypałam cynamonowymi grzaneczkami i suszoną żurawiną, i natychmiast podałam. Można nie dodawać cukru do zupy a oprószyć na talerzu odrobinką cukru pudru.

Prawda, że szybko się robi? Pyszny chłodnik na upalny dzień!

Żeby zrobić grzaneczki potrzebowałam:

  • 2 bułki grahamki (albo kajzerki, albo 5-6 kromek bułki wrocławskiej)
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżka mielonego cynamonu
  • 1 - 2 łyżki cukru pudru

A robi się bardzo łatwo. Bułeczki pokroiłam na kromki a następnie w kosteczkę, przesypałam do miski. Masło roztopiłam i skropiłam nim równomiernie kawałki bułki. Cukier i cynamon zmieszałam i posypałam nim bułkę, dokładnie wszystko wymieszałam. Kawałeczki wysypałam pojedynczą warstwą na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiłam na kilka minut do nagrzanego do 180st.C piekarnika. Trzeba pilnować bo szybko się rumienią a cukier łatwo się pali.

Takie grzanki można podawać po przestudzeniu jako dodatek do zup mlecznych, owocowych, chłodników z owocami, sałatek owocowych. Dzieciaki je uwielbiają! Nie wykorzystane tego samego dnia można przesypać do szczelnego pojemnika i przechowywać przez kilka dni, najlepiej w lodówce.

1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger