Gulasz z udźca indyczego ze smardzami

Smardze to bardzo pyszne i aromatyczne grzyby. Pojawiają się wczesną wiosną, w kwietniu i na początku maja. Więcej o smardzach stożkowatych, których użyłam przeczytacie w zakładce Grzyby gatunkami.

Przypominam jednak, że wszystkie smardze są w Polsce pod ścisłą ochroną i nie wolno ich zbierać.

Można natomiast wybrać się wiosną, tak jak ja, na Słowację gdzie ich pozyskiwanie jest jak najbardziej dozwolone. Jeśli uda się nazbierać dużo to część można zamrozić i ususzyć :-)




składniki:
  • ok. 1 kg mięsa z udźca indyczego bez skóry i kości
  • ok. 30 świeżych albo mrożonych smardzów
  • 1 cebula
  • mąka pszenna do obtoczenia mięsa
  • 6 łyżek sosu sojowego
  • 1,5 łyżeczki pieprzu ziołowego
  • ok. 2 szkl. wywaru warzywnego
  • do smażenia: masło klarowane
  • do smaku: papryka słodka mielona, ew. sól
  • 2 łyżki posiekanego świeżego koperku

sposób przygotowania:
Mięso opłukałam i osuszyłam ręcznikami papierowymi. Pokroiłam w paski. Skropiłam sosem sojowy i posypałam pieprzem ziołowym, wymieszałam dokładnie i odstawiłam na 2-3 godziny do lodówki.

Smardze dokładnie oczyściłam, opłukałam i osączyłam. Przycięłam dolną część owocników, jakby trzonek, bo jest twardawy (może je ususzyć i zmielić na grzybowy proszek). Górną część owocników pokroiłam w grube paski, mniejsze tylko na połówki. Cebulę obrałam i posiekałam.

Mięso obtoczyłam w niewielkiej ilości mąki i obsmażyłam partiami na rozgrzanym maśle (ok. 4 łyżki) Zrumienione przełożyłam do rondla, wlałam bulion i dusiłam na małym ogniu 10 min.. Na patelnię dodałam 1 łyżeczkę masła i podsmażyłam cebulę, dodałam grzyby, smażyłam razem kilka minut po czym przełożyłam do mięsa. Na koniec dosypałam koperek. Dusiłam ok. 15-20 min.. Podałam z makaronem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger