Obiad po polsku i młoda kapusta z koperkiem

To taki polski obiad .... schabowy, ziemniaki i kapusta .

Klasyka chociaż pewnie każdy przygotowuje go nieco inaczej. Dla mnie najważniejsza jest w nim kapusta, Żarłoczki nie ruszą jej bez większej ilości kotletów - każdy po swojemu ... Jak usmażyć schabowe to nie będę tłumaczyć bo robię je zwyczajnie - sól, pieprz, mąka, jajko i bułka tarta. Do tego ziemniaki i kapucha ! A właściwie gar kapuchy !





Ja od małego byłam kapuściara. Mama gotowała duży gar takiej młodej albo później czegoś a'la bigos i mogłyśmy jeść obie to samo przez kilka dni. Nie potrzebuję nawet do kapusty ani chleba, ani ziemniaków ...

Czy łeb mam pusty od tej kapusty? Proszę nie odpowiadać bo wstydu się najem a wolę kapusty :D


składniki:

  • 1 duża główka młodej kapusty
  • 1 duży pęczek koperku
  • 15 dkg wędzonego boczku
  • 1 łyżka mąki,
  • do smaku: sól, cukier, lubczyk, ocet jabłkowy albo winny

sposób przygotowania:
Kapustę obrałam z uszkodzonych, wierzchnich liści, grubo posiekałam, włożyłam do garnka, wlałam ok. 1 szkl. wody, dodałam 1/2 łyżeczki cukru, trochę suszonego lubczyku i dusiłam 5 - 10 min. - ma być ugotowana, ale chrupka. Doprawiłąm ją solą, octem jabłkowym i ew. jeszcze cukrem, dodałam 3/4 posiekanego koperku (reszta do przybrania). Boczek pokroiłam w kostkę, zrumieniłam na patelni, posypałam mąką, rozmieszałam i zasmażkę rozprowadziłam niewielką ilością wody spod kapusty, przelałam całość do garnka, zagotowałam krótko. Przed podaniem posypałam resztą koperku.

Można podawać z młodymi ziemniakami, ale mnie wystarczy solidna porcja samej.

7 komentarzy:

  1. o matko jaki dobry obiadek....:):) aż zgłodniałam

    OdpowiedzUsuń
  2. No tak pora obiadowa już się zbliża, szkoda, że już dziś nie zdążę ugotować kapusty, bo mam na nią straszny apetyt po Twoim poście. Ale zrobię ją w najbliższym czasie na pewno. http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam mloda kapuste wlasnie w tej wersji, z boczkiem i duza iloscia koperku. Zauwazylam, ze uzywasz go bardzo duzo do wielu potraw. I slusznie, bo nadaje potrawom cudownego smaku i aromatu. Mloda kapusta, czy mlode ziemniaczki z koperkiem to poprostu niebo w gebie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się - koperek jest moją ulubioną zieleniną więc dodaję go bardzo często do różnych potraw :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger