Muffinki wytrawne z białą kiełbasą

Muffinki, bułeczki....i biała kiełbasa, którą po prostu uwielbiam...

Właściwie to upiekłam je nie mając pomysłu na kolację a wyszły bardzo, bardzo smaczne i nawet byłam nieco zła, że zrobiłam ich tak mało bo te 6 zniknęło zanim wystygły... Polecam eksperymentowanie z różnymi składnikami bo wychodzą bardzo pyszne kombinacje



składniki na 6 sztuk:
  • 1/2 szkl. mąki żytniej t.580
  • 1/2 szkl. mąki pszennej t. 550
  • 1 jajko
  • 1/2 szkl. maślanki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 6 łyżek rozpuszczonego, płynnego masła
  • 1/4 łyżeczki cukru
  • 1/3 łyżeczki soli
  • 2 nieduże kawałki białej kiełbasy surowej
  • 2 czubate łyżki posiekanej zieleniny - natka pietruszki i szczypiorek
  • 1 łyżeczka suszonego czosnku niedźwiedziego
  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego

  • dodatkowo: 100g serka śmietankowego
  • 2 łyżki tartego chrzanu
  • do smaku: sól i pieprz mielony

sposób przygotowania: Kiełbasę zalałam wrzątkiem i gotowałam 5 min. po czym zostawiłam w wodzie aż przestygła. Formę do muffinek wyłożyłam papilotkami. Obie mąki połączyłam z solą, cukrem, ziołami świeżymi i suszonymi, pokrojoną w dużą kostkę kiełbasą i proszkiem do pieczenia. Jajko roztrzepałam z maślanką, dolałam płynne masło. Do składników sypkich wlałam płynne, lekko przemieszałam i łyżką nakładałam porcje masy do formy. Piekłam ok. 20 min. w piekarniku nagrzanym do 200 st.C. Po upieczeniu lekko przestudziłam. Serek utarłam z chrzanem, doprawiłam do smaku i nakładałam na lekko ciepłe muffinki. Pycha, polecam!

2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger