Skorupki waflowe faszerowane

Widziałam je kiedyś w programie telewizyjnym a potem szukałam dość długo w sklepach. Gdy pytałam o nie to sprzedawcy robili wielkie oczy nie rozumiejąc chyba do końca o co mi właściwie chodzi. Aż wczesną wiosną znalazłam je w . . . drogerii Rossmann. Pewnie można je znaleźć w różnych marketach.

Skorupki są waflowe, podobne do wafelków do lodów. Smak mają nijaki więc można w nie nakładać co tylko się chce - zarówno farsz wytrawny jak i słodki chociaż wersji deserowej jeszcze nie robiłam. Świetnie sprawdzają się na wszelkiego rodzaju spotkaniach towarzyskich bo taką skorupkę można po prostu wziąć w rękę i zjeść. Nadziane nie rozmiękają zbyt szybko, możne je nawet podsmażyć tak jak jajka faszerowane w prawdziwych skorupkach.

W opakowaniach, które kupuję jest 16 szt. takich wafelków i kosztują ok. 6 zł. Na pudełeczku producent podaje kilka propozycji podania, ale ja pokażę Wam swoje



Sałatka w skorupkach

2 jajka i kilka plasterków wędliny posiekałam, dodałam osączony dobrze z zalewy groszek (wystarczy kilka łyżek). Dosypałam też posiekaną zieleninę - po kilka gałązek natki i koperku oraz 1 - 2 garstki kiełków. Masę lekko oprószyłam solą i pieprzem ziołowym. Następnie dodałam 3 łyżki serka śmietankowego wymieszanego z 3 łyżkami śmietany 18 % - całość delikatnie i ostrożnie wymieszałam żeby nie rozgnieść za bardzo groszku.
Masę nałożyłam czubato w waflowe skorupki i ułożyłam na półmisku wyłożonym liśćmi sałaty. Kawałek ogórka, razem ze skórką, poszatkowałam na mandolinie w cieniuteńkie plasterki. Pozwijałam je i powtykałam w farsz skorupek. Prawda jakie proste?! I zapewniam, że bardzo smaczne!



Skorupki z wiosennym twarożkiem

Najpierw z dwóch rzodkiewek i kawałka świeżego ogórka ze skórką ostrym nożykiem ścięłam paski okrawając je dookoła. Paski zwinęłam spiralnie w rozetki.
Kawałek ogórka i 3 rzodkiewki pokroiłam w drobną kostkę - można zetrzeć na tarce, ale krojone nie wydzielają tyle soku. Do warzyw dodałam serek wiejski i 2 czubate łyżki posiekanej zieleniny - koperku i cienkiego szczypiorku. Doprawiłam pieprzem ziołowym, wymieszałam. Napełniłam masą waflowe skorupki i ułożyłam na półmisku wyłożonym sałatą. Ozdobiłam rozetkami z ogórka i rzodkiewek oraz listkami koperku.

 

19 komentarzy:

  1. Dobrze wiedzieć, że coś takiego można dostać! Świetny pomysł na każde przyjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Są cudne...a że w Rossmannie...no cóż nigdy nie wiadomo co i gdzie jak widać:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. mopswkuchni, warto mieć coś takiego w domu na wypadek niespodziewanych gości :-)

    Dorota, być może można je kupić też w innych sklepach, ale ja nigdzie indziej ich nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
  4. Izo, faktycznie są super. Już jakiś czas temu je odkryłam i nawet gdzieś na blogu o nich wspomniałam. Twoje propozycje są bardzo fajne, szczególnie ta pierwsza, bo drugą znam i stosuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietne te skorupki! Musze poprosic Mame, zeby mi takie kupila - na ich widok dopadla mnie lawina pomyslow :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Margarytko, myślę, że w każdym wydaniu będą smaczne trzeba tylko ruszyć głową :-)

    Maggie, koniecznie wypróbuj i podziel się pomysłami :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oooo! to jest to! Doskonały pomysł na oryginalny dodatek na "przyjęciowy stół::D

    OdpowiedzUsuń
  8. ja cie super! szkoda że wcześniej nie wiedziałam, wczoraj miałam gości ale bym dzięki Tobie Pyzo zabłysła:)

    OdpowiedzUsuń
  9. lenka, zabłyśniesz następnym razem!

    OdpowiedzUsuń
  10. W którym Rossmannie w Warszawie można je dostac? Obok mojej pracy, w Śródmieściu są dwa i żaden nie ma asortymentu spożywczego :-(

    OdpowiedzUsuń
  11. A juz znalazlam link, do sklepu. dziekuje!

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy, ja kupuję przy Placu Przymierza, ale listę, adresy sklepów, znajdziesz pod linkiem podanym w górnej części postu.

    OdpowiedzUsuń
  13. mniami mniami ale pyszności! i jeszcze tak ładnie ozdobione!

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. e tam, od razu genialna :D ale skorupki są świetne :)

      Usuń
  15. jakie kielki trzeba dodac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. różne dodawałam - jakie akurat miałam, ale weź po prostu takie jakie najbardziej lubisz i dopraw po swojemu :)

      Usuń
  16. sa w Carrefour

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger