Deser piankowy z owocami

Lekka jak mgiełka pianka i soczyste owoce to idealne połączenie. Trzeba tylko pamiętać, że gdy miska za mała to ubijany deser zaczyna uciekać :D


składniki:

  • 1 szkl. mleka skondensowanego niesłodzonego
  • 1 op. galaretki cytrynowej w proszku
  • kilka łyżeczek cukru
  • 1 szkl. jagód albo borówki amerykańskiej
  • 1 szkl. pokrojonych na kawałeczki truskawek
  • 1 szkl. obranych ze skórki i pokrojonych na kawałeczki brzoskwiń
  • 3 - 6 łyżeczke soku z cytryny.,
  • kilka pokruszonych białych bez/bezów - jak to się odmienia?!

sposób przygotowania:
Galaretkę rozpuściłam w 1 szkl. gorącej wody, odstawiłam do ostudzenia. Owoce skropiłam sokiem z cytryny i oprószyłam lekko cukrem - ilość zależy od tego jak słodkie są same owoce. Zimne mleko ubijałam mikserem w wysokiej misce aż porządnie się spieniło. Cały czas miksując dolewałam pomału tężejącą, ale jeszcze płynną galaretkę i miksowałam aż masa była puszysta jak pianka.

Trzeba wziąć dużą miskę bo ubijana masa bardzo zwiększa objętość.

W szklaneczkach układałam warstwami po 2 łyżki pianki - 2 łyżki owoców - znowu 2 łyżki pianki - i znowu owoce, ale inny rodzaj - aż do wyczerpania składników. Warstwy owocowe przesypywałam niewielką ilością pokruszonych bezików. Napełnione naczynia odstawiłam do lodówki aby pianka stężała co nie trwa długo, pół godzinki wystarczyło. Wierzch przybrałam jeszcze tylko kandyzowanym kiwi i gotowe. 

4 komentarze:

  1. Zna, tą piankę, Mama nam ją zawsze w lecie robiła!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda! A odmienia się... najbezpieczniej chyba będzie "pokruszonej białej bezy" ;)))

    OdpowiedzUsuń
  3. ale jak mam poprosić w sklepie - 20 deko białych bez czy bezów? rozumiem, że to "ta beza" jest.... eh, ze słownikiem muszę się przywitać ....

    OdpowiedzUsuń
  4. Iza, poproś o 20 deko bezików i po kłopocie :-) Też zawsze miałam problem z bezami, ale koleżanka polonistka mi wyjaśniła, że jakiej formy bym nie użyła będzie dobrze.
    Z bezami to tak jak z rodzynkami, wiórkami i muffinami. Prawidłowo mówi się np. 20 dag rodzynków, wiórków i muffinów, ale przyjęła się polska forma np. 20 dag rodzynek, muffinek, wiórek czy właśnie "bez". Obie funkcjonują obecnie jako poprawne :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger