Kotleciki z borowikowym serduchem w sosie grzybowym

Wystarczyło znaleźć kilka borowików żeby móc dodać je do pysznego obiadu. Nadały smaku, aromatu i leśnego charakteru kotlecikom a sos z suszu dopełnił całości.


składniki:

  • KOTLECIKI - 600 g łopatki wieprzowej
  • 40 g bułki tartej
  • 80 ml mleka
  • 1 jajko
  • ok. 100 g posiekanej drobniutko cebuli
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej w proszku
  • 1/3 łyżeczki chili w proszku
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 3 łyżeczki sosu sojowego grzybowego
  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego
  • 1 cebula
  • do obtoczenia: mąka pszenna
  • do smażenia: olej

  • FARSZ - ok. 30 dkg świeżych borowików - prawdziwków albo podgrzybków
  • 1/2 małej cebuli
  • 1 łyżka masła
  • 1 czubata łyżka bułki tartej
  • do smaku: sól, pieprz ziołowy

  • SOS - 1 garstka suszonych borowików, krajanki
  • 1 łyżeczka masła
  • 1/2 małej cebuli
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1/2 łyżeczki drobno posiekanej chili
  • ok. 50 ml białego wina
  • ok. 100 ml śmietanki kremówki
  • 1/2 łyżeczki mąki ziemniaczanej


sposób przygotowania: SOS - grzyby zalałam 1 szkl. gorącej wody i odstawiłam pod przykryciem na ok. 15 min.. Cebulę i czosnek posiekałam. Na głębokiej patelni rozpuściłam masło, podsmażyłam przez chwilę cebulę z czosnkiem i chili, dodałam odcedzone i posiekane grzyby, smażyłam razem ze 2 minuty. Wlałam wino a po chwili wodę z moczenia grzybów. Dusiłam całość na małym ogniu ok. 15 min.. Śmietankę wymieszałam z mąką, dodałam do sosu i doprowadziłam do wrzenia, doprawiłam solą oraz pieprzem ziołowym. Dodałam mąkę bo śmietankę miałam rzadką, ale możecie z niej zrezygnować i dodać samą gęstą śmietanę.

FARSZ - grzyby oczyściłam i opłukałam, pokroiłam niezbyt drobno, w plasterki. Cebulę posiekałam. Podsmażyłam wszystko razem na patelni, na maśle, na dość ostrym ogniu żeby odparowała woda z grzybów. Na koniec dodałam bułkę tartą i przyprawiłam masę do smaku. Odstawiłam żeby przestygła.

KOTLECIKI - mięso zmieliłam. Bułkę tartą zmieszałam z mlekiem i dodałam do mięsa razem ze wszystkimi przyprawami. Dosypałam posiekaną drobniutko cebulkę, wyrobiłam masę dokładnie i odstawiłam na ok. 30 min.. Następnie podzieliłam ją na 6 części. Mokrymi rękami formowałam na dłoni duże placuszki, na każdy nakładałam po łyżce grzybów i starannie zlepiałam brzegi robiąc okrągłe, lekko spłaszczone kotlety. Obtoczyłam je lekko w mące i od razu kładłam na patelnię z rozgrzanym olejem. Smażyłam po ok. 4 - 5 min. z każdej strony żeby się zrumieniły a potem przykryłam patelnię i poddusiłam jeszcze kilka minut na malutkim ogniu..

Podałam polane sosem z dodatkiem klusek kładzionych koperkowych i surówki z miechunką

1 komentarz:

  1. Izuniu, Twoje dania wyglądają zawsze tak apetycznie, że ilekroć tu zaglądam, to robię się głodna... ale chyba o to właśnie chodzi!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger