Sałatka awaryjna z kapusty pekińskiej

Wiem, wiem - świeża pekinka jest dostępna cały rok, ale dobrze mieć chociaż kilka awaryjnych słoiczków rożnych gotowych sałatek, prawda?

Pekińka jest wdzięcznym i łatwym z obróbce warzywem więc warto po nią sięgać. Ponieważ jest delikatniejsza w smaku i bardziej miękka niż biała kapusta to najlepiej przygotowywać z niej szybkie surówki.

Zobacz przepis na surówkę z kapusty pekińskiej, papryki i cebuli z sosem jogurtowym.






Sałatka zimowa z kapusty pekińskiej do słoików


czas przygotowania: ok. 1 godziny + czas pasteryzowania
składniki:

  • 1 na prawdę duża kapusta pekińska
  • 1/4 korzenia selera
  • 1 pietruszka (korzeń)
  • 2 marchewki
  • 1 duża cebula czerwona
  • 1 pęczek koperku
  • 1 pęczek dymki razem ze szczypiorem
  • 1 pęczek natki pietruszki
  • 1 łyżka nasion kminku, ale jeśli ktoś bardzo nie lubi to można pominąć
  • 2 łyżki soli
  • 3/4 szkl. cukru
  • 3 szkl. filtrowanej wody
  • 1 szkl. octu spirytusowego 10%

sposób przygotowania:
Wszystkie warzywa i liście umyłam i osączyłam. Korzeniowe dokładnie oskrobałam, cebulę obrałam z łupiny, z kapusty usunęłam uszkodzone, wierzchnie liście. Warzywa korzeniowe starłam na dużych oczkach tarki jarzynowej. Zieleninę posiekałam, ale niezbyt drobno. Cebulę pokroiłam w cienkie półplasterki. Kapustę pokroiłam w paski - zielone części dość grubo a te białe z grubszymi nerwami - cienko. Wszystkie warzywa przekładałam do dużej miski.

Wodę zagotowałam z cukrem, solą, dodałam ocet i kminek. Ciepłą, ale nie gorącą, zalałam warzywa, wymieszałam dokładnie i odstawiłam na ok. 30 min.. Następnie sałatkę upychałam dość ciasno w wyparzonych słoikach dolewając zalewy z dna miski, zakręciłam nakrętkami. Słoiki wstawiłam do garnka wyższego od słoików i wyłożonego na dnie ściereczką. Wlałam letnią wodę do 3/4 wysokości słoików. Pasteryzowałam 15 min. od zagotowania, ale woda ma tylko lekko bulgotać. Gotowe, gorące słoiki ustawiłam do góry dnem, do ostygnięcia.

8 komentarzy:

  1. prawda :) zwłaszcza jak za oknem mróz i zawierucha a do ziemniaczków z kotlecikiem coś warzywnego by się zjadła, świetna propozycja

    OdpowiedzUsuń
  2. A zamiast czerwonej cebuli można zwykłą?? Bo nigdzie nie ma :/
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, że można - czerwona dodaje trochę koloru, ale smak taki sam

      Usuń
  3. Tzn jest chyba troszkę mocniejsza, ale nie ma ;/
    Resztę mam :) biorę się do roboty
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda prze smacznie. Uwielbiam tego typu sałatki. Ta na pewno znajdzie się u mnie w piwnicy na półce z przetworami.

    OdpowiedzUsuń
  5. ..robiłam kilka lat temu -była pyszna..:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam problem z dymką. Czymś ją można zastąpić, czy można pominąć? Albo dać sam szczypior?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardziej chodzi o smak cebuli niż szczypior, ja po prostu miałam tylko dymkę ze szczypiorkiem. Możesz użyć zwykłej cebuli,jedna duża sztuka wystarczy

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger