wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

wtorek, 30 sierpnia 2011

Sałatka awaryjna z kapusty pekińskiej

Wiem, wiem - świeża pekinka jest dostępna cały rok, ale dobrze mieć chociaż kilka awaryjnych słoiczków rożnych gotowych sałatek, prawda?

Pekińka jest wdzięcznym i łatwym z obróbce warzywem więc warto po nią sięgać. Ponieważ jest delikatniejsza w smaku i bardziej miękka niż biała kapusta to najlepiej przygotowywać z niej szybkie surówki.

Zobacz przepis na surówkę z kapusty pekińskiej, papryki i cebuli z sosem jogurtowym.






Sałatka zimowa z kapusty pekińskiej do słoików


czas przygotowania: ok. 1 godziny + czas pasteryzowania
składniki:

  • 1 na prawdę duża kapusta pekińska
  • 1/4 korzenia selera
  • 1 pietruszka (korzeń)
  • 2 marchewki
  • 1 duża cebula czerwona
  • 1 pęczek koperku
  • 1 pęczek dymki razem ze szczypiorem
  • 1 pęczek natki pietruszki
  • 1 łyżka nasion kminku, ale jeśli ktoś bardzo nie lubi to można pominąć
  • 2 łyżki soli
  • 3/4 szkl. cukru
  • 3 szkl. filtrowanej wody
  • 1 szkl. octu spirytusowego 10%

sposób przygotowania:
Wszystkie warzywa i liście umyłam i osączyłam. Korzeniowe dokładnie oskrobałam, cebulę obrałam z łupiny, z kapusty usunęłam uszkodzone, wierzchnie liście. Warzywa korzeniowe starłam na dużych oczkach tarki jarzynowej. Zieleninę posiekałam, ale niezbyt drobno. Cebulę pokroiłam w cienkie półplasterki. Kapustę pokroiłam w paski - zielone części dość grubo a te białe z grubszymi nerwami - cienko. Wszystkie warzywa przekładałam do dużej miski.

Wodę zagotowałam z cukrem, solą, dodałam ocet i kminek. Ciepłą, ale nie gorącą, zalałam warzywa, wymieszałam dokładnie i odstawiłam na ok. 30 min.. Następnie sałatkę upychałam dość ciasno w wyparzonych słoikach dolewając zalewy z dna miski, zakręciłam nakrętkami. Słoiki wstawiłam do garnka wyższego od słoików i wyłożonego na dnie ściereczką. Wlałam letnią wodę do 3/4 wysokości słoików. Pasteryzowałam 15 min. od zagotowania, ale woda ma tylko lekko bulgotać. Gotowe, gorące słoiki ustawiłam do góry dnem, do ostygnięcia.

8 komentarzy:

  1. prawda :) zwłaszcza jak za oknem mróz i zawierucha a do ziemniaczków z kotlecikiem coś warzywnego by się zjadła, świetna propozycja

    OdpowiedzUsuń
  2. A zamiast czerwonej cebuli można zwykłą?? Bo nigdzie nie ma :/
    Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, że można - czerwona dodaje trochę koloru, ale smak taki sam

      Usuń
  3. Tzn jest chyba troszkę mocniejsza, ale nie ma ;/
    Resztę mam :) biorę się do roboty
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda prze smacznie. Uwielbiam tego typu sałatki. Ta na pewno znajdzie się u mnie w piwnicy na półce z przetworami.

    OdpowiedzUsuń
  5. ..robiłam kilka lat temu -była pyszna..:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam problem z dymką. Czymś ją można zastąpić, czy można pominąć? Albo dać sam szczypior?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardziej chodzi o smak cebuli niż szczypior, ja po prostu miałam tylko dymkę ze szczypiorkiem. Możesz użyć zwykłej cebuli,jedna duża sztuka wystarczy

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...