Kefirowe placuszki błyskawiczne

Znacie takie placki na szybko? Na pewno bo to takie proste, że aż śmieszne. Kilka chwil i już można smażyć.


składniki:
  • 1 szkl. (250 ml) kefiru
  • 1 jajko
  • 7 - 8 kopiastych łyżek mąki pszennej
  • 1 szczypta soli
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 1/3 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • kilka łyżek oleju do smażenia
  • do posypania: cukier puder
  • do przybrania: konfitura, świeże owoce

sposób przygotowania:
Kefir dokładnie roztrzepałam widelcem dodając jajko. Mąkę przesiałam, dodałam do kefiru, dosypałam sól, cynamon i cukier waniliowy, wymieszałam bardzo dokładnie aby nie było grudek i na koniec dodałam proszek do pieczenia, ponownie zamieszałam. Ciasto powinno mieć konsystencję bardzo gęstej śmietany. Na patelni rozgrzałam nieco oleju, nakładałam porcje ciasta (czubata łyżka) i smażyłam na złoto-brązowo z obu stron. Gorące przybrałam konfiturą oraz świeżymi owocami, można oprószyć cukrem pudrem.

Robię takie placuszki bardzo często bo moje Żarłoczki lubią takie śniadania. Z podanej ilości składników wychodzi 15 placuszków.

7 komentarzy:

  1. takie śniadanko to spełnienie marzeń;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne placuszki. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. i super wyglądają! można jeść oczami ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie na niedzielne śniadania ; ) Spróbuj kiedyś zrobić z serka homogenizowanego, są jeszcze fajniejsze ; )

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne placuszki, ja robię bardzo podobne na jogurcie naturalnym, idealne na weekendowe śniadanko ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Weronika, robiłam na serku - masz rację, że są bardzo fajne :-)

    Szalona kuchnia, robię na tym co akurat mam bo robię często - każde są pyszne i każde nieco inne :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha! Polecam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger