Owoce pieczone z kruszonką, bezą i różanym całuskiem

Pozostańmy przy różach bo to już ostatnie w tym sezonie. Niedługo pierwsze przymrozki zetną piękne kwiaty i zapachem można się będzie cieszyć tylko tym, zamkniętym w przetworach. Owoce, jeśli ktoś zna czyste miejsce na ich zbiór, można jeszcze znaleźć i usmażyć konfitury. Ja muszę obejść się takimi ze sklepu - bardzo pyszne są, ale chciałabym móc zrobić kiedyś takie samodzielnie . . .


składniki:
  • 2 - 3 nieduże jabłka o ładnej czerwonej skórce
  • 2 średnie gruszki
  • 2 białka z małych jajek kurzych
  • 1/2 szkl. orzeszków ziemnych niesolonych
  • 40 g masła
  • 50 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • szczypta soli
  • 2 czubate łyżki cukru kryształu, najlepiej brązowego
  • 5 łyżek cukru pudru
  • 1/2 łyżeczki mąki kukurydzianej
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 3 - 4 łyżeczki konfitury z owoców róży "Polska Róża"

sposób przygotowania:
jabłka i gruszki umyłam, pokroiłam na ósemki i usunęłam gniazda nasienne - nie obierałam żeby podczas pieczenia nie rozpadły się. Aby zapobiec ściemnieniu wrzuciłam kawałki owoców do zimnej wody (ok. 1 l) z dodatkiem 1,5 łyżki soku z cytryny, po kilku minutach osączyłam wyjmując na ręcznik papierowy. Kawałki ułożyłam w naczyniu do zapiekania wysmarowanym lekko masłem.

Orzeszki grubo posiekałam. Połową posypałam owoce. Resztę zmieszałam z mąką, cukrem, solą i kawałeczkami zimnego masła, roztarłam palcami aż masło połączyło się z pozostałymi składnikami w kruszonkę.

Białka ubiłam na sztywno, dodałam 1/2 łyżki soku z cytryny i mąkę kukurydzianą, ubijałam jeszcze chwilę. Na owoce wyłożyłam bezę nakładając ją punktowo łyżeczką. Kruszonkę rozłożyłam pomiędzy białe górki. W kilku miejscach spoczęły słodkie, konfiturowe buziaki różane :-)

Naczynie wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 150 st.C i piekłam ok. 30 min.. Podałam lekko ciepłe.

Różnorodnie w kuchni

3 komentarze:

  1. Ależ pyszności z samego rana

    ps. faktycznie z IE nie wchodzą komentarze

    OdpowiedzUsuń
  2. a to ciekawe dlaczego.... może jakieś blokady sobie przeglądarki robią albo coś nie współpracuje - ja zmieniłam na Mozillę już dawno z IE to nie mogłam nigdzie wstawiać zdjęć.....

    OdpowiedzUsuń
  3. kruszonka i beza to pyszne połączenie. tym bardziej w towarzystwie jabłek.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger