Pstrąg z chrupiącą skórką i migdałami

Rzadko jemy ryby, niestety. Młody nie lubi wcale a Starszy wybrzydza. Jednak pstrąga zje nawet chętnie więc czasami przyrządzam takiego z patelni bo taki najbardziej trafia w jego gust. Dietetyczny nie jest, ale co poradzić, takie życie, że co najsmaczniejsze to nie zdrowe.


składniki:

  • pstrągi (po ok. 400 g każdy)
  • 1 szkl. mąki żytniej pełnoziarnistej typ 2000
  • 50 g płatków migdałowych
  • sok z jednej cytryny
  • do smaku: sól, pieprz ziołowy
  • do smażenia: najlepiej masło klarowane, ale może też być olej roślinny
  • do dekoracji: koperek i plastry cytryny

sposób przygotowania: Rybki kupiłam już wypatroszone, ale trzeba je dokładnie oczyścić, wyciąć skrzela, wypłukać kilkakrotnie i osuszyć. Skropiłam od środka i z zewnątrz sokiem z cytryny, odłożyłam na ok. 1 godzinę do lodówki. Płatki migdałowe zrumieniłam lekko na suchej patelni, odłożyłam.

Rybę oprószyłam solą i pieprzem ziołowym. Dokładnie obtoczyłam w mące pełnoziarnistej dociskając panierkę ręką. Kładłam na rozgrzaną patelnię z rozpuszczonym masłem, smażyłam po ok. 7  min. z każdej strony. Dobrze zrumienione wyłożyłam na talerz i posypałam płatkami migdałowymi. Podałam z ziemniakami i chrzanową marchewką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger