wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

niedziela, 6 listopada 2011

Bitki wieprzowe w sosie cebulowo - jabłkowym

Kupiłam ładny kawałek szynki wieprzowej. Z części udało się wykroić całkiem zgrabne plastry więc postanowiłam je udusić w pysznym sosie. Chłopcy lubią takie duszone mięso a sos do ziemniaków też bardzo im smakował. 
 


składniki:
  • ok. 700 g chudej szynki wieprzowej
  • 2 duże cebule
  • 1 duże jabłko - u mnie Antonówka
  • 3 łyżki masła klarowanego
  • 1 szkl. bulionu cielęcego
  • 4 łyżki sosu sojowego jasnego
  • 1 łyżka sosu sojowego ciemnego
  • 2 łyżki sosu chili słodko - kwaśnego
  • do smaku: pieprz ziołowy, majeranek suszony
  • mąka pszenna

sposób przygotowania:
z kawałka mięsa wykroiłam plastry usuwając tłuszcz i części poprzerastane - można je zmielić i zużyć na mieleńce. Plastry lekko rozbiłam tłuczkiem przykrywając folią żeby nie pryskało. Oprószyłam każdy z obu stron ziołowym pieprzem i lekko mąką, ale tylko troszkę. Zrumieniłam na mocno rozgrzanej patelni z dwiema łyżkami masła, przełożyłam do rondla. Na tę samą patelnię dołożyłam resztę masła, zeszkliłam pokrojoną w drobną kosteczkę cebulę, przełożyłam do mięsa. Patelnię zdeglasowałam 1 szkl. bulionu cielęcego, przelałam do rondla.

Do mięsa z cebulką dodałam obrane i starte na tarce jarzynowej jabłko, sosy i ok. 1 łyżki majeranku, dusiłam trochę więcej jak godzinę na malutkim ogniu aż mięso było miękkie a sos gęsty.

Podałam z purre ziemniaczanym z koperkiem i surówką z kapusty pekińskiej z marchewką, jabłkiem i ziołami.

7 komentarzy:

  1. mięsko to jedno ale jakie dekoracyjne ziemniaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ola, zwykłe purre z koperkiem, ale nakładam je na talerz łyżką do lodów bo tak ładniej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ech, łza się w oku kręci... Mama nam często robiła takie na kolację. ;) Z chlebkiem jedliśmy; nazywaliśmy to maczanka :), a ja to nawet mięsa nie jadłam, tylko sam ten sos.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tymi sosami bardzo mi się podoba! Zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. co to jest maso klarowane i czy ten bulion cielęcy ma być z kostki_ pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. miałam z anonimami nie gadać, ale skoro pojawiło się konkretne pytanie to odpowiem :-)
    Masło klarowane to zwykłe masło podgrzane aż się rozpuści i wtedy zbiera się z niego taką białą piankę czyli ścięte białko aż zostanie sam żółty, przeźroczysty zupełnie płyn. Zlewa się je do słoiczka i można przechowywać dużo dłużej niż zwykłe a używa się go właśnie do smażenia bo się nie pali tak jak zwykłe. Można też kupić gotowe, w marketach jest w 1/2 kg wiaderkach - polecam bo zupełnie inny smak ma np. ryba smażona na takim maśle.

    A bulion cielęcy to po prostu wywar z mięsa i kości cielęcych i włoszczyzny - możesz użyć takiego z kostki, ale ja gotuję zwykle większą ilość i część zamrażam żeby mieć właśnie do sosów.

    OdpowiedzUsuń
  7. musi byc dobre robilem podobnie tylko bez bulionu

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...