Sałatka z chwastów

Pokazywałam kilka dni temu jakich chwastów nazbierałam - a jak nazbierałam to trzeba je przetworzyć i zjeść. Bo zdrowe to i smaczne a na dodatek za darmochę co też nie jest bez znaczenia bom skąpiradło :D A tak na poważnie to fajne rzeczy można zrobić z takiego zielska i polecam sobie nazbierać bo warto.



składniki:
  • 2 garści młodych liści czosnaczka pospolitego 
  • 1 garść młodych liści mniszka lekarskiego
  • 1 garstka młodych liści ziarnopłonu 
  • kilka/kilkanaście kwiatków podbiału
  • olej rydzowy, łagodny
  • kawałek sera Korycińskiego z czosnkiem niedźwiedzim

sposób przygotowania: napisałam w składnikach, że liście mają być młode i to ważne. Teraz tylko takie są, ale kiedy rośliny podrosną to zbierajcie tylko wierzchołki pędów albo te, które dopiero wyrastają - takie liście są delikatniejsze w smaku. Liście ziarnopłonu tylko młode nadają się do jedzenia - starsze stają się gorzkie i lekko trujące.

Ważne też żeby liście zbierać z dala od szos, na czystym ekologicznie terenie, z dala od zakładów przemysłowych czy wysypisk.

Liście dokładnie opłukałam pod zimną bieżącą wodą i osuszyłam - tak jak się robi z sałatą. Oberwałam grubsze łodyżki, ułożyłam porcje na talerzach.  Ser pokroiłam na mniejsze kawałki, ułożyłam na zieleninie. Całość skropiłam olejem rydzowym - ma takie fajny posmak, lekko cebulowy i dlatego nie robiłam dressingu. Sałatkę posypałam kwiatami podbiału. Takie proste a jakie pyszne  i ładne :)



11 komentarzy:

  1. A gdzie ten olej rydzowy można kupić? Nigdy nie widziałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kupiłam go na targach produktów regionalnych, ale warto popytać w sklepach ze zdrową żywnością albo poszukać w sieci

      Usuń
  2. chyba jednak jakiś zielnik trzeba będzie kupić i pójść "po zakupy" na łąkę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniała!!! tylko połowy składników nie znam:( Przymierzam sie do podobnej sałatki z pokrzywy i mniszka dzieki za inspiracje:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Szaleństwo na talerzu :) Jestem ciekawa jak takie chwaściki smakują.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się przyłączam do ciekawskich... A ser zabieram bez obaw! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda bajecznie, każdego przekona do jedzenia sałatek, to pewne :) a olej rydzowy wiem, że można kupić w internecie, nawet na allegro :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czyli jednak wcinasz kwiatki;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger