wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

sobota, 28 lipca 2012

Arbuzowy drink

Od razu się przyznam, że pomysł podkradłam Joasi. Któregoś wieczoru tak kusiła na FB pokazując zdjęcie swojego drinka, że nie wytrzymałam i zrobiłam sobie taki sam. Wtedy Joasia nie podawała proporcji tylko składniki więc kombinowałam pod własny smak. Idealny drink na jakiś gorący babski wieczór - lekki i pyszny :)



składniki:
  • ok. 3 szklanek pokrojonego byle jak miąższu arbuza - bez pestek 
  • sok z połowy dużej cytryny 
  • miód - ja dodałam 2 łyżki a Wy dodajecie wedle własnego smaku
  • garstka listków mięty
  • białe wino - u mnie najzwyklejsze półsłodkie, Liebfraumilch Rheinhessen

sposób przygotowania: krojąc schłodzonego arbuza usunęłam pestki a miąższ wrzucałam do dzbanka blendera. Dolałam sok z cytryny, miód i dorzuciłam listki mięty. Zmiksowałam i przelałam całość przez gęste sitko - przetarłam to co się na nim zatrzymało. Przecieranie czy przecedzanie nie jest konieczne, ale za radą Joasi tak zrobiłam  i dobrze, że posłuchałam bo zdecydowanie przyjemniej pije się to jeśli nie ma większych farfocli. Do przecedzonego płynu dolałam objętościowo mniej więcej tyle samo mocno schłodzonego wina - ja użyłam półsłodkiego bo takie miałam - możecie wziąć wytrawne albo słodkie i smak drinka wyregulować mniejszą lub większą ilością miodu. Dodałam też do dzbanka kilka kostek lodu żeby napój dłużej trzymał temperaturę. Podawać mocno schłodzone.

7 komentarzy:

  1. Liebfraumilich to jedno z moich ulubionych win :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Arbuzowe drinki ostatnio zrobiły się bardzo popularne :) I dobrze, bo są pyszne! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. akurat mam duuuzo arbuza w lodowce! ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. jestem po 10,5 godzinach pracy, bogi włażą mi w D. ... taki napój bylby zbawienny

    OdpowiedzUsuń
  5. SUPER DRINK-
    ARBUZ MA WZIĘCIE NA TĄ CHWILĘ...

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam arbuza, muszę to wypróbować

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...