wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

niedziela, 15 lipca 2012

Cukinia grillowana, z sosem jogurtowym

Cukinia jest ogólnie dość delikatnym warzywem - nie potrzeba je długiej obróbki cieplnej żeby zmiękła. Według mnie świetnie nadaje się do grillowania i ja bardzo ją lubię właśnie z rusztu. Tym razem musiałam zadowolić się patelnią grillową, ale  warzywko przez to wcale nie było gorsze. Trochę sosu do tego i pyszne jedzenie gotowe.



składniki:
  • małe cukinie 
  • oliwa z oliwek albo olej roślinny
  • przyprawa ognista
  • jogurt naturalny gęsty 
  • czosnek 
  • mięta świeża 
  • pieprz czarny mielony 
  • sól morska 
  • cukier 

sposób przygotowania: cukinie umyłam, przycięłam końce i poprzekrawałam wzdłuż na pół. Oprószyłam pieprzem i przyprawą ognistą, skropiłam niewielką ilością oleju i wymieszałam delikatnie - odstawiłam na pół godziny.

Ząbek czosnku posiekałam bardzo drobno, tak samo listki świeżej mięty - dodałam je do jogurtu. Doprawiłam sos do smaku solą, pieprzem, szczyptą cukru i przyprawy ognistej.

Rozgrzałam mocno patelnię grillową - ułożyłam na niej cukinie przecięciem do dołu a po kilku minutach, gdy miały już ładne brązowe pręgi przełożyłam na drugą stronę i grillowałam jeszcze chwilę. Podałam gorące z dodatkiem sosu oprószając lekko solą - pyszne, lekkie i całkiem szybkie jedzenie. Taka cukinia może być samodzielną przekąską albo dodatkiem do mięs.

Ciężko podać dokładne ilości składników bo całość robiłam " na oko "

13 komentarzy:

  1. Uwielbiam grillowaną cukinię, coś cudownego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię cukinię, czosnkowy sos też, tylko patelni grillowej się muszę wcześniej dorobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja się niedawno dorobiłam :) a taką cukinię można śmiało upiec w piekarniku kładąc ją na blaszce albo w jakimś naczyniu - pewnie, że nie będzie tych ślicznych paseczków, ale co tam :)

      Usuń
    2. Z piekarnikiem też jest problem ;) Mam do dyspozycji tylko wiekową mikrofalę z funkcją piekarnika, która pożera prąd jak szalona, po ostatnim rachunku za prąd postanowiłem przystopować z pieczeniem i zapiekaniem. Dlatego rozważam patelnię grillową, która już od dawna za mną chodzi :)

      Usuń
    3. oj, to faktycznie problem . . . w takim razie rzeczywiście lepiej zainwestować w patelnię - ja mam ceramiczną Neoflam i bardzo sobie chwalę

      Usuń
  3. grillowanie na patelni do grillowania ( warzyw) uważam że sprawdza się lepiej niż grill tradycyjny, przede wszystkim dlatego, że można grillować przez cały rok, co w naszych warunkach klimatycznych ma kolosalne znaczenie. Ja najpierw grilluję ( mowa o patelni), potem dodaję dipy. Ma to tę zaletę, że nie dymi, ale to subiektywna opinia.

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i tutaj się zgadzam - taka patelnia świetnie się sprawdza a poza tym nie każdy ma ogródek czy inne miejsce na grilla :)

      Usuń
  4. grilluje cukinie na grillu elektrycznym w domu (maly, kuchenny) dodaje do niej slodka papryke (dla kolorku) pieprz, oregano i tymianek.
    Czy mozesz napisac jakiej firmy jest ta przyprawa ognista?
    dzieki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już mówię - przyprawa ognista jakiej używam (tak się nazywa) jest w młynku firmy Kamis - są w niej pieprz czarny, chili, kolendra, gorczyca biała, czosnek, sól i ekstrakt z papryki :) z czego czosnek i sól bardzo mało procentowo i właściwie niewyczuwalne

      Usuń
  5. dzieki za odpowiedz :) moze znajde w polskim sklepie :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam, ale wyszła tak potwornie słodka i przez to mdła, dodałam pieprz sól trochę wegety nawet i była okropna ! Czy Wasza też tak smakowała ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie zamiast soli posypałaś cukrem - innej możliwości nie widzę.... cóż, jeśli ktoś używa vegety to nie dziwne, że mu cukinia nie smakuje...

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...