Kawa w kostkach - mrożona

Widziałam gdzieś fotkę podobnej kawy i tak mi się spodobał pomysł z kawowymi kostkami, że musiałam sobie ją zrobić :) Jest banalnie prosta a wygląda i smakuje świetnie a do tego jest nietypowa bo jakby na odwrót. Zróbcie sobie taką - na pewno Wam się spodoba i zasmakuje. Jest bardzo orzeźwiająca, doskonała na upały :)



składniki:
  • 6 łyżeczek kawy rozpuszczalnej 
  • ok. 300 ml zimnej wody
  • 5 łyżeczek cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 300 ml mleka
sposób przygotowania: Kawę wsypałam do dzbanuszka z zimną wodą, dodałam ekstrakt waniliowy i cukier - ja wsypałam 5 łyżeczek, ale możecie dodać więcej jeśli lubicie bardziej słodką kawę. Zmiksowałam całość żeby cukier się rozpuścił. Przelałam kawę do specjalnego woreczka na kostki lodu - właśnie dlatego mieszałam w dzbanuszku bo z niego wygodniej nalewać do woreczka -  i włożyłam do zamrażarki na kilkanaście godzin. Przed podaniem nałożyłam kawowe kostki do szklaneczek, do pełna, i zalałam mocno schłodzonym mlekiem. Można taką kawę pić od razu, ale lepsza jest jak postoi ok. 10 minut w lodówce i kostki zaczną oddawać powoli część smaku do mleka.

Ta ilość składników wystarczyła na 3 duże porcje :)

13 komentarzy:

  1. U mnie taka kawka w wersji zbożowej :)
    http://quchniawege.blogspot.com/2012/07/mrozona-kawa-zbozowa.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Kawa w kostkach widzę, że ostatnio się popularna zrobiła :) Ale ten patent mi najbardziej pasuje, bo nie mam foremek na lód, tylko woreczki, dobrze wiedzieć, że w woreczkach też da się bez problemu zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomek, można zamrozić w woreczku albo pojemniczku na kostki. Od biedy można też po prostu w zwykłym pojemniku a potem pokruszyć i zalać mlekiem :)

      Usuń
  3. I ja taką robiłam :) To świetny pomysł na upalne dni. Wystarczy wyjąć kostki lodu, zalać mlekiem i kawa gotowa :) Twoje zdjęcia są bardzo ładne!!

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawy pomysł muszę przyznać

    OdpowiedzUsuń
  5. Droga Pyzo czy tę kawę nie trzeba najpierw zaparzyć ? W przepisie czytam jedynie o zimnej wodzie i łyżeczkach kawy i nie jestem pewna czy faktycznie tak jest, że 6 łyżeczek zalewamy zimną wodą ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kawa rozpuszczalna rozpuści się w zimnej wodzie a poza tym jeszcze miksowałam żeby cukier się rozpuścił

      Usuń
  6. Dziękuję , w takim razie jak wszystko już jasne to zabieram się za przyrządzanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kawa już się mrozi :) zapowiada się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Absolutny hicior na lato! Ja oczywiście tradycyjnie robię to bez cukru, lub ze stewią. Zastanawiam się czy kawa w kostkach sprawdzi się z przyprawami (imbir, cynamon, tabasco i inne) - może Izo próbowałaś? Nie wiem jak zachowuja sie mrożone, poza tym, że energię im to mrożenie pewnie odbiera ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. posłodzić można ksylitolem, miodem albo czym się chce :) ja dodawałam jeszcze korzenne przyprawy i fajnie smakuje z jakąś owocową nutą tzn. z dodatkiem zmiksowanych świeżych owoców

      Usuń
  9. No przyznam, że czegoś takiego to ja jeszcze nie widziałem! Naprawdę robi na mnie ogromne wrażenie. Ja używam zbyt dużą ilość cukru do wszystkiego, ale wiem, że to źle :(

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger