wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

sobota, 14 lipca 2012

Kawa w kostkach - mrożona

Widziałam gdzieś fotkę podobnej kawy i tak mi się spodobał pomysł z kawowymi kostkami, że musiałam sobie ją zrobić :) Jest banalnie prosta a wygląda i smakuje świetnie a do tego jest nietypowa bo jakby na odwrót. Zróbcie sobie taką - na pewno Wam się spodoba i zasmakuje. Jest bardzo orzeźwiająca, doskonała na upały :)



składniki:
  • 6 łyżeczek kawy rozpuszczalnej 
  • ok. 300 ml zimnej wody
  • 5 łyżeczek cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 300 ml mleka
sposób przygotowania: Kawę wsypałam do dzbanuszka z zimną wodą, dodałam ekstrakt waniliowy i cukier - ja wsypałam 5 łyżeczek, ale możecie dodać więcej jeśli lubicie bardziej słodką kawę. Zmiksowałam całość żeby cukier się rozpuścił. Przelałam kawę do specjalnego woreczka na kostki lodu - właśnie dlatego mieszałam w dzbanuszku bo z niego wygodniej nalewać do woreczka -  i włożyłam do zamrażarki na kilkanaście godzin. Przed podaniem nałożyłam kawowe kostki do szklaneczek, do pełna, i zalałam mocno schłodzonym mlekiem. Można taką kawę pić od razu, ale lepsza jest jak postoi ok. 10 minut w lodówce i kostki zaczną oddawać powoli część smaku do mleka.

Ta ilość składników wystarczyła na 3 duże porcje :)

12 komentarzy:

  1. U mnie taka kawka w wersji zbożowej :)
    http://quchniawege.blogspot.com/2012/07/mrozona-kawa-zbozowa.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Kawa w kostkach widzę, że ostatnio się popularna zrobiła :) Ale ten patent mi najbardziej pasuje, bo nie mam foremek na lód, tylko woreczki, dobrze wiedzieć, że w woreczkach też da się bez problemu zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tomek, można zamrozić w woreczku albo pojemniczku na kostki. Od biedy można też po prostu w zwykłym pojemniku a potem pokruszyć i zalać mlekiem :)

      Usuń
  3. I ja taką robiłam :) To świetny pomysł na upalne dni. Wystarczy wyjąć kostki lodu, zalać mlekiem i kawa gotowa :) Twoje zdjęcia są bardzo ładne!!

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawy pomysł muszę przyznać

    OdpowiedzUsuń
  5. Droga Pyzo czy tę kawę nie trzeba najpierw zaparzyć ? W przepisie czytam jedynie o zimnej wodzie i łyżeczkach kawy i nie jestem pewna czy faktycznie tak jest, że 6 łyżeczek zalewamy zimną wodą ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kawa rozpuszczalna rozpuści się w zimnej wodzie a poza tym jeszcze miksowałam żeby cukier się rozpuścił

      Usuń
  6. Dziękuję , w takim razie jak wszystko już jasne to zabieram się za przyrządzanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kawa już się mrozi :) zapowiada się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Absolutny hicior na lato! Ja oczywiście tradycyjnie robię to bez cukru, lub ze stewią. Zastanawiam się czy kawa w kostkach sprawdzi się z przyprawami (imbir, cynamon, tabasco i inne) - może Izo próbowałaś? Nie wiem jak zachowuja sie mrożone, poza tym, że energię im to mrożenie pewnie odbiera ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. posłodzić można ksylitolem, miodem albo czym się chce :) ja dodawałam jeszcze korzenne przyprawy i fajnie smakuje z jakąś owocową nutą tzn. z dodatkiem zmiksowanych świeżych owoców

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...