wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

wtorek, 26 lutego 2013

Mini muffinki sprzątaczki

Ciężko bardzo będzie mi dokładnie spisać skład tych muffin bo to taki wypiek resztkowy. 

 Powinny się nazywać "muffinki sprzątaczki" i tak właśnie opisałam je po namyśle. Powstały gdy robiłam przegląd szafki i lodówki - tu resztka powideł z słoiku, w drugim troszkę duszonych jabłek, w pojemniczku kilka łyżeczek mielonych orzechów, napoczęta śmietana . . . Wyciągnęłam wszystko na blat kuchenny i po chwili już mieszałam ciasto :)




czas przygotowania : 10 min. + 30 min. pieczenie

składniki na 24 małe muffinki:
  • SKŁADNIKI MOKRE - 2 jajka 
  • 90 g powideł śliwkowych 
  • 110 g duszonych jabłek - takiego musu 
  • 80 g gęstej śmietany 18 % do zup
  • 40 g oleju roślinnego albo roztopionego masła czy margaryny

  • SKŁADNIKI SUCHE - 140 g mąki pszennej luksusowej 
  • 40 g mielonych orzechów włoskich 
  • 20 g zwykłego cukru 
  • 25 g cukru z wanilią
  • 4 g proszku do pieczenia 
  • 2 szczypty soli 
  • 50 g groszków czekolady gorzkiej 
  • 10 g kakao naturalnego 
sposób przygotowania : naszykowałam formę na mini muffinki - zagłębienia spryskałam tłuszczem w sprayu. Nastawiłam piekarnik na 180 st. C żeby się rozgrzał. Wszystkie składniki mokre wymieszałam w jednej misce a suche w drugiej. Następnie wsypałam suchą mieszankę do mokrej i zamieszałam kilka razy łyżką tylko tyle żeby się połączyły. Małą łyżeczką nakładałam porcje ciasta do foremki. Piekłam ok. 30 minut.

Gdy babeczki przestygły wyjęłam je a formy, ozdobiłam lukrem i posypką.

Jak widzicie banalnie proste i szybkie do wykonania. Część składników można zamieniać - powidła na jakiś dżem, mus jabłkowy na starte jabłko, groszki czekoladowe na posiekaną czekoladę, orzechy na mielone migdały albo mąkę pełnoziarnistą a śmietankę na jogurt czy maślankę. Wszystkiego po trochu a na koniec wyszły pyszne muffinki :)


10 komentarzy:

  1. śliczne ;))
    ja wczoraj piekłam muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lubię muffinki - chyba najbardziej za to, że szybko się je robi :)

      Usuń
  2. ładnie wyglądają, też dzisiaj robiłam muffiny, bardzo fajny pomysł na nazwę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muffinki to u nas takie awaryjne słodkości jak nie mam czasu albo chęci na coś bardziej wymagającego :)

      Usuń
  3. i wlasnie takie z resztek zawsze sa najlepsze-pieknie ci wyszły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda - często potrawy "na winie" wychodzą najfajniejsze :)

      Usuń
  4. Uwielbiam muffinki właśnie za to, że czegokolwiek człowiek nie wrzuci do miski, i tak będą pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o to, to , dokładnie tak też uważam :)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...