wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

środa, 5 marca 2014

Najlepsze kokosanki

Kokosanki to proste do zrobienia ciasteczka. Do tego są bardzo smaczne - miękkie w środku i chrupiące na wierzchu. Kiedy w ręce wpadła mi duża paczka wiórków kokosowych już wiedziałam, że upiekę znowu te małe pyszności.



Jak zrobić najlepsze kokosanki ? 

czas przygotowania : ok. 40-60 minut 
składniki :
  • 60 g masła 
  • 130 g zwykłego cukru 
  • 30 ml mleka 
  • 250 g wiórków kokosowych 
  • 3 białka ze średnich jajek 
  • 1 szczypta soli 
  • 10 g cukru pudru 
  • 40 g mąki ziemniaczanej 

sposób przygotowania : w rondlu umieściłam masło, cukier i mleko. Podgrzewałam mieszając aż wszystkie składniki się rozpuściły. Dosypałam wiórki kokosowe i wymieszałam dokładnie żeby wszystkie obtoczyły się w słodkiej, maślanej masie. Odstawiłam wiórki do ostudzenia.

W dużej misce ubiłam białka dodając odrobinę soli. Gdy piana była prawie sztywna dosypywałam stopniowo mąkę ziemniaczaną wymieszaną z cukrem pudrem i ubijałam dalej jeszcze kilka chwil, na sztywno. Do piany dosypałam ostudzone wiórki, ale nie wszystkie na raz tylko partiami. Delikatnie, ale dokładnie wszystko wymieszałam.

Naszykowałam 2 duże blachy, takie z wyposażenia piekarnika. Wyłożyłam je papierem do pieczenia. Przy pomocy dwóch łyżeczek nakładałam porcje masy formując jakby w kulki - po 1 czubatej łyżeczce masy na jedno ciasteczko. Między ciasteczkami zostawiłam odstępy - właściwie nie rosną, ale mogą się nieco rozlać jeśli piana z białek będzie za mało ubita.

Kokosanki piekłam 15-18 minut, w piekarniku nagrzanym do 180 st. C, grzanie góra/dół. Można piec z termoobiegiem, ale wtedy należy zmniejszyć temp. do 160 st. i czas pieczenia może być nieco krótszy.

Gotowe kokosanki powinny być zrumienione z wierzchu i miękkie w środku. Po ostudzeniu nieco twardnieją.


21 komentarzy:

  1. bardzo lubię kokosanki, ale sama ich jeszcze nie robiłam :) chyb a muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgorzata, to proste i bardzo smaczne ciasteczka :)

      Usuń
  2. świetne:) dawno takich nie jadłam:d

    OdpowiedzUsuń
  3. takie idealne, jak z cukierni :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś zrobiłam super przepis :) Połowy już nie ma !

    OdpowiedzUsuń
  5. No nie . Jutro jadę po wiórki do sklepu ! :P Pozdrawiam i smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Izeczka, nie mogłaś tych składników na łyżki przeliczyć?
    Chętnie bym je zrobiła, ale wagi dokładnej jeszcze się nie dorobiłam. Małgi. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj Małgoś, jak pisałam na łyżki to też na mnie krzyczeli.... a wagę mam najzwyklejszą, malutką bo przy wypiekach bardzo się przydaje - łyżka łyżce niestety nie równa

      Usuń
    2. w kolumnie po prawej stronie jest zakładka "Piekarzynek" http://piekarzynek.pl/ - tam jest kuchenny kalkulator i w prostu sposób można przeliczyć gramy na łyżki czy szklanki :)

      Usuń
  7. Ja robiłam kilkakrotnie,Znikały w błyskawicznym tempie.

    OdpowiedzUsuń
  8. skoro mówisz, ze najlepsze to musze zrobić przy najbliższej okazji:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja lepszych nie znam, ale to oczywiście moje zdanie :D

      Usuń
  9. Pyzo, znów to samo pytanie: ile sztuk wychodzi z przepisu? U nas jest dużo ludzi w domu muszę zrobić tyle, żeby wszyscy się najedli,
    Pozdrawiam
    Ella Cz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak dobrze pamiętam to wyszło mi chyba 60 sztuk ciasteczek śr. ok. 4 cm

      Usuń
  10. Kochana!
    Za 2 godz bede robić
    Ale mam pytanie
    Cży zamiast130 gram cukru mogę dodać cukier puder?
    Nie używam naturalnie na co dzień cukru
    Więc będzie mi.stał przez okrągły rok
    A mam jeszcze pół kilo cukru pudru... Z poprzedniego roku:)
    Nie zepsuje to smaku kokosanek?
    Bede wdzięczna za odp:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że jeszcze zdążyłam z odpowiedzią - wydaje mi się, że cukier to cukier - w tym wypadku na pewno nie ma różnicy jaki dodasz bo najpierw i tak rozpuszczasz go z masłem i mlekiem :) Pozdrawiam !

      Usuń
    2. Rąk zrobiłam:-)
      Ale jęstem zmartwiona bo nie wiem co zrobiłam źle ale strasznie się krusza:(
      Może za dużo wiorek?
      Albo za dużo skrobi..
      Lub na 2 raz dodam może więcej mleka.
      Bardzooo lubię kokosanki ale jęstem w kuchni widać nooga:-)

      Usuń
    3. może za długo gotowana masa z masła, mleka i cukru ? skrobii w przepisie nie jest za dużo,coś musi je zlepiać

      Usuń
  11. I skusiłaś i mnie... Właśnie się pieką :-) jak zjemy to się podzielę wrażeniami :-) Sabina

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dobre polecam :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...