Uszaki bzowe kiszone z papryką

Jadłam już kiedyś kiszone uszaki bzowe i przyznam, że byłam mocno rozczarowana smakiem. Były mało kwaskowe i bez smaku. Bo ucho bzowe samo w sobie smaku ma niewiele, żeby nie powiedzieć wcale. To dodatek aromatycznych przypraw, które łatwo przyjmuje, nadaje im charakter. Kiedy więc po raz kolejny zebrałam dorodne uszaki postanowiłam przygotować je w swojej własnej,  kiszonej odsłonie i sprawdzić co z tego wyjdzie.

Wyszło bardzo smacznie i aromatycznie dzięki orientalnej nucie, na którą postawiłam. Uszaki po ukiszeniu są miękkie, delikatne i smaczne. Razem z papryką tworzą ciekawy dodatek do obiadu jako taka grzybowo warzywna sałatka. Można też wykorzystać je, razem z zalewą, do jakiejś zupy. I pewnie tak zrobię gdy ukiszę ich więcej.

Kliknij TU i zobacz pomysły na inne, domowe kiszonki

ucho bzowe kiszone, kiszona salatka grzybowo warzywna, papryka kiszona z uszakami, uszak bzowy, kiszonki, przetwory, Auricularia auricula judae, fermentacja, grzyby, grzybobranie, jak zakisić uszaki


ucho bzowe, uszak bzowy, kiszonki, przetwory, grzybobranie, jaki to grzyb, grzyby jadalne, sezon na grzyby, Auricularia auricula judae

Ucho bzowe kiszone z papryką 

czas przygotowania: 10 minut + kilkanaście dni kiszenia
składniki na 1 słoik 0,9l:
  • 2 garści świeżych uszaków bzowych  
  • 1/2 strąka czerwonej papryki
  • 4 małe ząbki czosnku
  • 3-4 cienkie plasterki świeżego imbiru
  • 1 łodyga kopru z baldachem nasion
  • 1/2 łyżeczki ziaren kminu rzymskiego 
  • 1/2 łyżeczki ziaren gorczycy białej
  • 1/2 łyżeczki ziaren kolendry 
  • 1/2 łyżki cukru trzcinowego demerara
  • 1/2 l wody
  • 1 łyżeczka soli niejodowanej

kiszone uszaki z papryka, ucho bzowe kiszone, kiszonki, przetwory, uszak bzowy, fermentacja, jak zakisic uszaki

Jak zakisić uszaki bzowe z papryką?

Grzyby dokładnie oczyściłam i opłukałam, osuszyłam. Paprykę oczyściłam z nasion, pokroiłam na kawałki - można w paski, kostkę czy jak chcecie, byle nie za drobno. Imbir obrałam i pokroiłam w cienkie plasterki, czosnek można obrać z łupinek, ale to nie jest konieczne. Wodę przegotowałam i rozpuściłam w niej sól oraz cukier, ostudziłam.

Słoik oraz zakrętkę wyparzyłam, osuszyłam. Nałożyłam do niego grzyby i paprykę. Dołożyłam czosnek, imbir i ziarna kolendry, gorczycy oraz kuminu. wszystkie przyprawy. Na wierzchu położyłam zwiniętą łodygę kopru, która poza dodaniem smaku ma też za zadanie nie pozwolić wypłynąć na wierzch grzybom i papryce. Całość zalałam solanką tak żeby wszystkie składniki były przykryte. Słoik zakręciłam i odstawiłam na kilka, kilkanaście dni w spokojne miejsce. Stał w temperaturze pokojowej.

Po 1-2 tygodniach grzyby są ukiszone.

ucho bzowe kiszone, kiszona salatka z uszakow i papryki, salatka grzybowo warzywan, papryka, przetwory, kiszonki, jak ukisic uszaki


3 komentarze:

  1. Hej Pyzo... witam znowu... powiem szczerze, że u mnie na starym pieńku czarnego bzu rosną uszaki, których wcześniej nie znałam, ale już o nich czytałam... Rosną kiedy pogoda przez kilka dni jest ciepła i bardzo wilgotna. Potem zasychają i czekają "na lepsze czasy". Nie próbowałam ich, ale zablysnęłam moja wiedzą przed mężem-grzybiarzem i byłam bardzo z siebie dumna!!! Jak dobrze czytać Twojego bloga! Pozdrawiam , Gabrysia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gabrysiu, cieszę się, że poznałaś nowy gatunek grzybów! Można zebrać nawet takie zasuszone uszaki i przed użyciem namoczyć je tak jak zwykłe suszone grzyby. Ładnie i szybko napęcznieją

      Usuń
  2. zaskoczyłaś mnie tymi uszakami , pewnie przetestuję

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger