wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

wtorek, 19 sierpnia 2014

Przetwory. Na zimę. Pyszna papryka marynowana

Papryki to mi na pewno nikt w tym domu nie zje. Chłopaki nie lubią i już. Żarłoczek czasami zje w postaci leczo albo kiedy przemycę jej trochę w kotletach drobiowych. Ale papryka marynowana będzie tylko moja i ew. dla gości więc nie szaleję z ilością. Kilka słoików wystarczy, szczególnie że może zrobię jeszcze jakiś inny przysmak z tego warzywa.

Lubisz paprykę ? Na pewno będą smakowały Ci Paprykowe, chrupiące łódeczki !


 Kolorowa papryka w słodko-kwaśnej marynacie octowej

czas przygotowania : ok. 30 minut + 10 min. pasteryzacji
składniki na 5-6 słoików poj. 0,5l :
  • ok. 1500 g papryki kolorowej o mięsistych strąkach 
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 2 nieduże cebule
  • liście laurowe
  • ziele angielskie
  • pieprz ziarnisty 
  • gorczyca biała 
  • gałązki świeżego tymianku 

  • ZALEWA - 1 l wody 
  • 400 ml octu spirytusowego 10 %
  • 200 g zwykłego cukru 
  • 15 g soli 




sposób przygotowania : ZALEWA - wodę zagotowałam. Dodałam cukier, sól i ocet, podgrzałam ponownie do wrzenia i odstawiłam żeby przestygła.

Cebule i czosnek obrałam. Czosnek pokroiłam w cienkie plasterki a cebulę w piórka.  Papryki umyłam. Poprzekrawałam najpierw na połówki usuwając gniazda nasienne a potem pokroiłam na mniejsze kawałki. Opłukałam i włożyłam do dużej miski. Zalałam wrzątkiem, wymieszałam i od razu odcedziłam. Ten zabieg ma na celu lekkie zmiękczenie papryki dzięki czemu będzie łatwiej układać ją w słoikach.

Naszykowałam wyparzone słoiki. Do każdego włożyłam po 1 liściu laurowym, 2 ziarna ziela angielskiego, 5 ziarenek pieprzu, 1/3 łyżeczki gorczycy i gałązce tymianku. Wrzuciłam też po kilka piórek cebuli i plasterków czosnku.

Do tak naszykowanych słoików nałożyłam dość ściśle kolorowe kawałki papryki. Wlałam przestudzoną zalewę wypełniając słoiki prawie po brzegi. Zakręciłam i ustawiłam w dużym garnku wyłożonym na dnie ściereczką. Wlałam tyle letniej wody żeby sięgała do 3/4 wysokości słoików. Pasteryzowałam 10 minut licząc od zagotowania wody w garnku. Po pasteryzacji wyjęłam słoje, sprawdziłam czy zakrętki są mocno dokręcone i zostawiłam do wystudzenia stawiając je do góry dnem.

Zalewa jest konkretna a duża ilość dodatków sprawia, że moja papryka jest aromatyczna i pełna smaków.



49 komentarzy:

  1. Pyzo moja kochana
    mam problem nie lada...
    Powiedz mi, jak kabaczka
    w słoiki się wkłada...
    Szukałam po necie przepisu dobrego,
    nie lubię bowiem smaku
    mocno octowego...
    Dasz przepis na kabaczka
    delikatnej zalewie?
    By dobry był do obiadu
    i dobry na chlebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie pomogę, niestety, bo kabaczka nie wkładałam do słoików

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli moge pomóc... łagodna zalewa do kabaczka to 1 szklanka octu, siedem szklanek wody, 7 łyżeczek cukru , 7 łyżeczek soli.Oprócz tego oczywiście przyprawy - mogą byc w ilosci podanej w powyższym przepisie.Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. dziękuję bardzo za pomoc :)

      Usuń
    3. Zrobiłam kilka słoiczków papryki,bo to co można kupić w sklepie w żaden sposób nie nadaje się do jedzenia ,papka z octem ,fe...mam nadzieję,że ta papryka będzie domowa i wyjatkowo smaczna :))
      satina :))

      Usuń
  3. A leczo z cukini może robisz w słoikach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie - po pierwsze dlatego, że nie mam dużej spiżarni, po drugie leczo z cukinii to dla mnie nie leczo - wolę z papryki :)

      Usuń
  4. Dla mnie obok ogórków marynowanych papryka jest ulubionym warzywkiem na okres jesienno-zimowy !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawe czy w mojej wersji smakowałaby Ci ? :)

      Usuń
    2. Każda wersja przetworów wykonanych w domu ze świeżutkich warzyw jest dla mnie do przyjęcia, a Twoja jest zrobiona na "bogato" więc jest też bardzo pyszna. Pozdrawiam !!!

      Usuń
  5. u mnie już papryka gotowa! wyszła super! pozdrawiam
    mojezyciewwarszawie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Teraz papryka tania dziołchy, bo embargo nałożyli także jedziemy ze słoikami! Taka w zalewie zawsze mi się kojarzy z rodzinnymi parapetówami.

    OdpowiedzUsuń
  7. A u mnie papryczke lubią wszyscy :)
    Twoja wygląda kusząco!

    OdpowiedzUsuń
  8. A czy zamiast tymianku mogę wsadzić koper?
    Pozdrawiam
    Paweł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami nie wiem co odpowiedzieć ... Koper to koper, tymianek to tymianek - inaczej pachną, inaczej smakują, zamień jeśli chcesz

      Usuń
  9. Właśnie skończyłam pierwszą partię papryki, jak zasmakuje będą następne ;) ,pozdrawiam Bożena.

    OdpowiedzUsuń
  10. A kabanosy o occie tez robisz pani kochana😃

    OdpowiedzUsuń
  11. Taki żart przepraszam z tymi kabanosami😉

    OdpowiedzUsuń
  12. zrobiłem dzisiaj papryki wg przepisu... zamieniłem ocet na ocet winny i wiecej ziół oraz dodałem korzeń chrzanu... ciekaw jestem efektu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tyle zmian, że to już zupełnie inny przetwór, o zupełnie innym smaku niż moja :) ale na tym polega gotowanie

      Usuń
    2. 15 gramów soli to ile to jest? łyżka?

      Usuń
    3. waga w kuchni bardzo się przydaje :) a jeśli ktoś jej nie ma to w prawej kolumnie bloga jest przelicznik wag, z którego można skorzystać

      Usuń
  13. A gdzie koper w zalewie? Koper jest obowiązkowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak widać nie jest obowiązkowy - ja dodaję tymianek bo taka papryka bardziej mi smakuje

      Usuń
  14. WITAM CIE IZO; MM PYTANIE WLASNIE ROBIE PAPRCZKE ALE MAM TYLKO TYMIANEK SUSZONY MOZE BYC? I JAK GO PORCJOWAC? ROBIE SLOICZKI 05L . POZDRAWIAM DANUSIA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu, na taki słoik pojemności ok. 1/2 l dałabym suszonego tymianku najwyżej dwie szczypty

      Usuń
    2. dziekuje wlasnie tak zrobiłam wyszlo mi 8 sloiczkow , dziś robie salatke z białej kapusty wg Twojego przepisu bo ogorki już zrobiłam , pozdrawiam Danusia

      Usuń
  15. super przepis, polecam, papryczka idealna w smaku.

    OdpowiedzUsuń
  16. Kochani a kiedy można ją zacząć jeść? Po jakim czasie jest gotowa ?
    Bo ja to bym najchętniej od razu otworzył :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy wszystkich marynatach dobrze jest odczekać przynajmniej dwa tygodnie od zrobienia zanim się otworzy słoik

      Usuń
  17. Robiłam w ubiegłym roku, zrobiłam i w tym, papryczka super, polecam niezdecydowanym. Pozdrowiam Cię Pyzo :) - korzystająca z Twoich przepisów Bożena.

    OdpowiedzUsuń
  18. Odpowiedzcie mi Panie jeśli łaska....do czego służy olej dodawany we wszystkich przepisach na marynowana paprykę?? Tu go nie ma a ja okropnie nie lubie obślimtanej olejem czy oliwa marynowanej papryki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia czemu służy, jak go nie dodaję a papryka wychodzi bardzo dobra

      Usuń
  19. Zazwyczaj dodaje się kilka kropel oleju.W jakim celu? Ty nie dodawałaś wiec ufam że też wyjdzie dobra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dodaję bo według mnie nie ma takiej potrzeby, ale co gospodyni to inny przepis

      Usuń
  20. Witam! Jaka ma być sól? zwykła czy niejodowana? ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do przetworów wszelkiego rodzaju używam tylko soli niejodowanej

      Usuń
  21. czeka na mnie 5 kg pięknej papryki,robię mniej więcej tak samo,dodaję parę kropli ojeju bo tak lubię,miast tymianku dodaję koper i kawałek ostrej chili,bo tak lubię,wszystko pasteryzuję krótko,by nie zrobiła się mamałyga,pozdrawiam,biorę się za paprykę

    OdpowiedzUsuń
  22. A co jeżeli dało się więcej soli???
    Bo teraz wyszło ile mój mąż jej dodał do zalewy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to jest problem bo ew. otworzenie słoików i zalanie papryki nową, mniej słoną zalewą wymagałoby powtórnej pasteryzacji a to spowoduje, że papryka będzie zbyt miękka. Może jakoś zjecie tę mocniej soloną

      Usuń
    2. ja najpierw papryke pieke nastepnie owijam w papier i sciereczke na 1/2 godz. obieram ze skorki i usuwam nasiona. Na chwile (1/2 min) wkladam do wrzacej zalewy, a potem do sloikow, zalewam, zakrecam i gotowe! Pycha

      Usuń
    3. Tyle że papryka upieczona mu jyz zupełnie inną konsystencję

      Usuń
    4. Dziś robiłam pyzy[knedle] ze śliwkami WYŚMIENITE !!!A teraz kolej na paprykę.Pani Izo dobrze że Pani tu jest.

      Usuń
  23. Zrobione, ufff. 20 słoików 0,7l. W niedzielę zrobiłam kontrolnie 3 słoiki i nawet to, że zapomniałam dolac oleju nie przeszkodziło w smaku. Pycha. Tylko wcześniej nie sparzałam wrzątkiem (nie chciało mi się :))) Za tp pasteryzowałam 25 minut. Polecam ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja oleju nie dolewam a sparzanie też ne jest bezwzględnie konieczne, ma na celu lekkie zmiękczenie papryki żeby było łatwiej nałożyć ją do słoików

      Usuń
    2. Ja oleju nie dolewam a sparzanie też ne jest bezwzględnie konieczne, ma na celu lekkie zmiękczenie papryki żeby było łatwiej nałożyć ją do słoików

      Usuń
  24. Zapomniałam przepisu na marynowaną paprykę w słoikach.Nareszcie znalazłam przepis na konserwową paprykę jaką robiła moja śp. mama!Chodzi mi o pasteryzację.Tak powinno się robić,a nie gotować osobno paprykę ,zalewę,a następnie łączyć i słoiki do góry dnem.Papryka traci i wypłukuje się co najlepsze z niej,a tak zostaje w słoiku! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...