Koktajl maślankowo-owocowo-gryczany

Wypiłam właśnie dużą szklankę pożywnego koktajlu. Pysznego i na dodatek bardzo zdrowego. A wszystko przez produkcję domowego masła. Nieczęsto je przygotowuję bo dostanie dobrej, wiejskiej śmietany nie jest w mieście takie proste. Ale kiedy już się udało to zrobiłam pachnące, prawdziwe masło a przy okazji zostało mi ok. 1 litra świeżutkiej maślanki. 

Maślanka zawiera dużo lecytyny, białka i soli mineralnych. Zawiera także kwas mlekowy, który reguluje proces trawienia wspomagając wydzielanie kwasów żołądkowych. Na pewno warto włączyć ją do swojej diety a jeśli na dodatek mamy ją jako bonus przy własnej produkcji masła to przecież grzechem byłoby nie wykorzystać. Maślankę można wypić samą albo może być bazą do koktajli i napoi orzeźwiających. Można miksować ją z różnymi warzywami i owocami. Kupując maślankę w sklepie zwróćcie uwagę na jej skład - żeby być produktem w pełni naturalnym i zdrowym nie powinna zawierać mleka w proszku.  

Spróbujcie namoczyć w maślance mięso a potem je upiec - zobaczycie jakie będzie kruche, delikatne i przepyszne jak Udka maślankowe


Do koktajlu dosypałam zmieloną na proszek gryczaną łuskę. Spotkałam się niedawno. Zwykle wykorzystuje się tylko środkową część ziarna gryki w postaci kaszy albo mąki. Większość łuski w procesie produkcyjnym po prostu się wyrzuca. Jednak po wnikliwych badaniach okazało się, że to co wydawało się być odpadem jest niezwykle wartościowym produktem. Łuska gryczana zawiera mnóstwo błonnika, którego spożywanie w odpowiedniej ilości reguluje i poprawia pracę jelit. Dzięki właściwościom probiotycznym wspomaga rozwój odpowiedniej flory bakteryjnej w jelitach. Prawie nie zawiera cukrów ani tłuszczy dzięki czemu jest niskokaloryczna. Zawiera natomiast witaminy z grupy B a także przeciwutleniacze, mangan, miedź i żelazo czyli związki bardzo potrzebne przy prawidłowym działaniu naszego organizmu.

Łuska gryczana produkowana przez Sante występuje w formie zmielonej, bardzo wygodnej do użycia. Wygląda jak czekoladowy puder, który można dodawać do koktajli, mieszanek śniadaniowych muesli, ciasta chlebowego i do wypieku ciast, można ją także dosypać do zup i sosów które nieco zagęści. Ze względu na dużą zawartość naturalnego błonnika zaleca się nie przekraczać dawki 4 łyżeczek dziennie.


Koktajl maślankowy z mango, jabłkiem i łuską gryczaną

czas przygotowania: 5 minut
składniki: 
  • 200 ml świeżej, schłodzonej maślanki
  • 1/2 dojrzałego mango
  • 1/4 jabłka
  • 2 czubate łyżeczki mielonej łuski gryczanej 

Jak przygotować koktajl z maślanki, owoców i gryki?

Zimną maślankę przelałam do wysokiego naczynia. Owoce umyłam dokładnie. Mango obrałam ze skórki, ale z jabłka usunęłam tylko gniazdo nasienne. Owoce pokroiłam na kawałki i wrzuciłam do maślanki. Dosypałam mieloną łuskę gryczaną i całość zmiksowałam. Wypiłam zaraz po przygotowaniu.

Takiego koktajlu nie trzeba niczym dosładzać bo wystarczy naturalny cukier zawarty w owocach.

3 komentarze:

  1. Myślałam, że jest to koktajl kakaowy, a tu taka niespodzianka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taka mała zmyłka chociaż smak tej łuski gryczanej jest jakby nieco czekoladowy właśnie :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger