Orzeźwiająca surówka z jabłek i kiwi

Sałatka ze słodko-kwaskowych owoców niekoniecznie musi być deserem. Można ją podać i zjeść jako samodzielne danie np. na przekąskę w ciągu dnia. Jabłka i kiwi są powszechnie dostępne i warto je wykorzystywać jak najczęściej. Taka owocowa surówka może też być dodatkiem do pieczonego drobiu i będzie z nim doskonale harmonizować. Jest pełna smaków, chrupiąca i pyszna. Zawiera też dużo witamin, które na przedwiośniu każdemu się przydadzą.

A co powiecie na kolorowa surówkę z fioletowego kalafiora? Jedzenie musi być pyszne, ale powinno też pięknie wyglądać, prawda?



Sałatka z jabłka i kiwi, z dodatkiem chili, słonecznika i pietruszki


czas przygotowania: 10 minut
składniki na 2 porcje:
  • 2 niezbyt duże deserowe jabłka o ładnej, czerwonej skórce
  • 2 średnie kiwi 
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
  • 4 łyżki ziaren łuskanego słonecznika 
  •  
  • SOS - 3 łyżki sosu z cytryny
  • 3 łyżki oleju słonecznikowego 
  • 1 łyżeczka miodu 
  • szczypta soli
  • 1/3 ostrej papryczki
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki 


Jak przygotować surówkę z jabłka i kiwi?

SOS - papryczkę i natkę pietruszki drobniutko posiekałam. W miseczce wymieszałam sok z cytryny z solą i miodem. Dodałam olej, chili i zieleninę. Mieszałam energicznie kilka chwil. Odstawiłam na kilka minut.

SAŁATKA - ziarno słonecznika wsypałam na suchą patelnię i prażyłam kilka chwil aż lekko się zezłociło. odstawiłam do ostudzenia. Owoce umyłam dokładnie i osuszyłam. Kiwi obrałam z cienkiej skórki, pokroiłam na pół plasterki. Jabłko zostawiłam ze skórką, przekroiłam na ćwiartki. Usunęłam gniazda nasienne a miąższ pokroiłam na plasterki. Świeżo pokrojone owoce przełożyłam na talerze. Polałam sosem i posypałam słonecznikiem oraz natką pietruszki.

Taką surówkę podajemy od razu po pokrojeniu owoców i przygotowaniu dania żeby jabłka nie ściemniały.


2 komentarze:

  1. bardzo apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo długo nie lubiłam sałatek z jabłkiem, ale ostatnio polubiłam.
    Tę wypróbuję na pewno. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger