Bataty zapiekane z serkiem i boczkiem

Owocowy twarożek aż się prosił żeby posmarować nim świeżą bułeczkę albo użyć do deseru. Ale ja jestem przekorna i lubię zrobić po swojemu czyli inaczej. Plan był taki, żeby było pikantnie i wyraziście bo słodkiej nuty nie da się uniknąć. 

To nie pierwsze moje podejście do serków Almette Fruit. Dzięki Roladkom z owocowym serkiem wygrałam kiedyś wspaniałą wycieczkę do Toskanii. Wtedy spodobało się właśnie połączenie słodkiego twarożku z mięsem bo było nieco dziwne. Dziwne, ale bardzo smaczne i przekonałam się po raz kolejny, że warto eksperymentować w kuchni ze smakami. Tym razem też przygotowałam przepis w związku z konkursem, specjalnie na zachętę dla Was, licząc że może kogoś zainspiruję do działania.

Przypominam Wam o trwającym konkursie, w którym zadaniem jest właśnie przygotowanie potrawy z użyciem serka owocowego Almette.  Liczy się pomysł i kreatywność, ale pamiętajcie też że czasami w prostocie siła. Byle tylko nie był to przepis na kanapkę. Ma być smacznie i apetycznie, ale jednak ciekawie. Szanse wygrania są naprawdę duże bo zgłoszeń jest bardzo mało.

słodkie ziemniaki , z piekarnika , nadzienie , serek owocowy , przekąski

Bataty z piekarnika - z serkiem, boczkiem i szalotką

czas przygotowania: ok. 90 minut
składniki na 2 porcje: 
  • 1 średni słodki ziemniak - batat 
  • 80g serka Almette Fruit z jabłkiem i gruszką
  • 2-3 plasterki wędzonego boczku
  • 1 szalotka
  • 1/3 ostrej papryczki
  • ok. 1 łyżeczki listków młodego tymianku
  • 1 łyżeczka oleju roślinnego

  • do smaku - sól, pieprz kolorowy mielony, kumin mielony, gałka muszkatołowa świeżo starta

słodkie ziemniaki , z piekarnika , nadzienie , serek owocowy , przekąska
bataty , z piekarnika , nadzienie , serek owocowy , przekąska
bataty , z piekarnika , nadzienie , serek owocowy , przekąska
bataty , z piekarnika , nadzienie , serek owocowy , przekąska

sposób przygotowania: batata umyłam dokładnie i osuszyłam. Zawinęłam w kawałek folii aluminiowej i włożyłam do nagrzanego piekarnika. Piekłam ok. 1 godziny w temp. 180 st. C. Po wyjęciu przekroiłam wzdłuż na 2 mniej więcej równe części. Z każdej połówki delikatnie, przy pomocy metolowej łyżeczki, wyjęłam większość miąższu starając się nie uszkodzić skórki. Zostawiłam tylko warstwę miąższu o grubości ok. 3-5 mm.

Wydrążony miąższ rozgniotłam widelcem. Boczek pokroiłam w kostkę i wrzuciłam na gorącą patelnię posmarowaną olejem. Smażyłam aż kawałeczki zrumieniły się na skwarki. Dorzuciłam szalotkę i smażyłam razem dosłownie chwileczkę - tylko tyle żeby cebulka straciła surowość. Boczek z cebulą dodałam do rozgniecionego miąższu batata. Dodałam też serek owocowy, posiekaną drobno chili i tymianek. Doprawiłam do smaku solą oraz pieprzem kolorowym, odrobinką mielonego kuminu i gałki muszkatołowej. Masa powinna być wyraźna w smaku i pikantna. Tak przygotowany farsz nałożyłam czubato do wydrążonych ziemniaków. Zapiekałam je ok. 20 minut w temp. 200 st. C. Podałam na gorąco, z sałatą.

A gdyby ktoś miał ochotę powspominać ze mną Toskanię to zapraszam - poczytajcie jak na tej wyciecze było naprawdę!

bataty , z piekarnika , nadzienie , serek owocowy , przekąska

2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger