wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

piątek, 26 lipca 2013

Roladki schabowe z serkiem , purre selerowym i czereśniami

Zbierałam się jak sójka za morze z tym przepisem. Jakoś tak najpierw nie miałam pomysłu, potem czasu, ale jestem i przedstawiam Wam bardzo smaczne danie. Wbrew pozorom nie skomplikowane a bardzo smaczne i moim zdaniem ciekawe chociaż to już musicie ocenić sami.

I też o taką ocenę Was ładnie proszę bo ten właśnie przepis zgłosiłam do konkursu i nie ukrywam, że bardzo liczę na głosy moich czytelników. Wystarczy wejść w pogrubiony link i oddać głos - jeśli oczywiście danie się spodobało. Dla głosujących też są przewidziane nagrody więc serdecznie zachęcam do wzięcia udziału :) i oczywiście przygotowania takiego dania w domu. 

roladki schabowe z twarożkiem i czereśniami , roladki ze schabu , wieprzowina , co na obiad , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , schab wieprzowy , rolady , sos czereśniowy , puree z selera , purre selerowe


Roladki ze schabu z twarożkiem, puree selerowym i czereśniami

czas przygotowania : ok. 60 minut
składniki : 
  • ROLADKI - 3 plastry schabu środkowego, wieprzowego, bez kości; 
  • 1 op/ serka Almette z gruszką i jabłkiem;
  • 5 łyżek posiekanego grubego szczypioru;
  • 2 łyżki mąki pszennej;
  • 1 łyżka masła klarowanego;
  • 6 łyżek białego, wytrawnego wina;
  •  
  • PURRE - 1/2 selera korzeniowego 
  • 2 - 3 ziemniaki;
  • 1 łyżeczka masła;
  • 1 czubata łyżeczka musztardy francuskiej, gruboziarnistej; 
  • kilka łyżeczek słodkiej śmietanki;

  • SOS - 250 g ciemnych czereśni;
  • 1 średnia szalotka;
  • 3 - 4 łyżeczki octu balsamicznego ciemnego;
  • kilka łyżek białego, wytrawnego wina; 
  • 2 - 3 cm kory cynamonu
  • 0,5 - 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka masła

  • do smaku - sól, pieprz czarny świeżo mielony, świeże listki tymianku

sposób przygotowania : PUREE - selera i ziemniaki obrałam, pokroiłam w mniej więcej równą kostkę. Wrzuciłam do rondla, zalałam wodą tylko tyle żeby przykryła warzywa i gotowałam do miękkości. Rozgniotłam tłuczkiem. Jeszcze gorące przetarłam przez gęste sito. Następnie w rondlu roztopiłam masło ze śmietanką i musztardą, dodałam purre i chwilę razem smażyłam. Doprawiłam do smaku odrobiną soli.

ROLADKI - plastry schabu, grube na 2 - 3 cm, przekroiłam poziomo na pół nie docinając do końca i rozkładając jak książkę.  Rozbiłam mięso przykrywając je folią spożywczą żeby nie pryskało i nie porozrywało się. Oprószyłam z obu stron solą i pieprzem. Serek wymieszałam ze szczypiorem i równą warstwą posmarowałam mięso. Zwinęłam ciasno roladki boczne brzegi zaginając do środka, spięłam szpilkami do zrazów. Rolady obtoczyłam w mące, strzepnęłam nadmiar, położyłam na gorącej patelni z roztopionym masłem. Obsmażyłam na rumiano ze wszystkich stron. Wlałam wino i dusiłam 5 minut - wino powinno odparować. Przełożyłam na talerz i przykryłam żeby nie wystygły.

SOS - czereśnie umyłam, osączyłam, poprzekrawałam na połówki usuwając pestki. Szalotkę obrałam, pokroiłam w cienkie piórka. Na patelnię dodałam masło i od razu wrzuciłam cebulkę oraz cynamon, chwilę smażyłam. Dodałam czereśnie, wino, ocet balsamiczny i miód. Dusiłam kilka minut a następnie odparowałam nieco. Doprawiłam do smaku solą, pieprzem i odrobiną świeżego tymianku.

Na talerze nałożyłam po porcji puree, na nim ułożyłam roladki pokrojone w grube plastry. Obok dodałam sos czereśniowy.

2 komentarze:

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...