wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

czwartek, 25 czerwca 2015

Koktajl ananasowo-buraczany

Szybko, szybko. Jeszcze jestem w proszku a niedługo muszę wyjść z domu. Nie ma czasu na smażenie jajek czy nawet kanapki. Może coś zmiksować?

Wieczorem upiekłam buraki do innego dania, ale 1 czy 2 mniej nie zrobią większej różnicy. Zostało też trochę soku ananasowego i garść jeżyn. Wszystko trafiło do dzbanka i po dodaniu jeszcze kilku drobiazgów zamieniło się w pyszny, gęsty i pożywny koktajl. Co najlepsze mogłam go sobie wypić już w drodze na spotkanie. Tylko uwaga - burak chociaż jest bardzo zdrowy to zostawia ciężkie do usunięcia plamy więc obierajcie go w rękawiczkach a później uważajcie żeby się nie zachlapać! Mimo takiej niedogodności w kubku czy szklance macie zdrowe i smakowite śniadanie.

koktajl warzywno owocowy , śniadanie , samo zdrowie


Koktajl buraczano-ananasowo-jeżynowy


czas przygotowania: 5 minut + czas pieczenia buraków
składniki na 2 porcje:
  • 2 nieduże upieczone buraki ćwikłowe
  • 300 ml  świeżego soku z ananasa b/c
  • garść jeżyn
  • ok. 125 ml bardzo zimnej wody
  • sok z 1/2-1 cytryny
  • ew. 1-2 łyżeczka miodu
  • 2 łyżki mielonego siemienia lnianego
  • kilka listków mięty 

koktajl warzywno owocowy , śniadanie , samo zdrowie
koktajl warzywno owocowy , śniadanie , samo zdrowie

sposób przygotowania: buraki upiekłam dzień wcześniej piekąc większą ilość do innych potraw. Obrałam je - radzę założyć rękawiczki bo bardzo brudzą dłonie. Pokroiłam na mniejsze kawałki, wrzuciłam do wysokiego naczynia. Wlałam sok ananasowy, sok z cytryny, wodę, dorzuciłam też jeżyny i kilka listków mięty. Dosypałam jeszcze mielony złoty len. Wszystko zmiksowałam na gładki, gęsty koktajl. Sok ananasowy jest słodki bez dosładzania i dla mnie koktajl był dobry, ale jeśli ktoś potrzebuje to może dosłodzić go niewielką ilością miodu.

Koktajl był gęsty, bardzo pożywny i pyszny. Szklaneczka takiego owocowo warzywnego napoju zaspokoi poranny głód i zastąpi śniadanie. Można go też zabrać ze sobą i wypić na drugie śniadanie albo lunch. Pamiętajcie tylko o szczelnym naczyniu żeby się nie wylał bo plamy z buraka bardzo ciężko usunąć.

koktajl warzywno owocowy , śniadanie , samo zdrowie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...